var köpa ice 500 asp?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Gustaf_P

var köpa ice 500 asp?

Inläggav Gustaf_P » 2005-03-20 11:00

jag hade tänkt bygga ett slutsteg eller två monoblock med icepower 500 asp moduler. var kan man få tag på sådana till ett vettigt pris?

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2005-03-20 16:50

Om du får reda på det, fråga om dom även har 1000ASP liggandes - skulle vilja testa några stycken ;)
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Pabo

Inläggav Pabo » 2005-03-20 19:25

När ICEpower börjar leverera till ett företag (vilket krävs för att ens få köpa) så skriver kunden under ett avtal där man bedyrar att aldrig sälja vidare till privatpersoner. De enda ICEpower produkterna man kan köpa som privatperson är således sådana som kommit på villovägar. Det finns faktiskt företag som blivit svartlistade av ICEpower och som därefter ej fått köpa fler produkter, även stämningsansökningar kan teoretiskt sett lämnas in då det är ett kontraktsbrott.
Driver uppstartsföretaget Audio Bricks tillsammans med Lars Petersen

Användarvisningsbild
Gustaf_P

Inläggav Gustaf_P » 2005-03-20 20:11

Jo jag läste på ice-powers hemsida att de bara sålde till företag men jag trodde inte att det var så känsligt. Synd att de inte säljs direkt till privatpersoner...de verkar ju onekligen mycket bra.

Hursomhelst är jag fortfarande intresserad av att köpa ett par moduler om någon har ett par över. För det kan väl inte vara ett brott att köpa dem? Jag är iallfall intresserad av 500A, 500ASP, 1000A eller 1000ASP.

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2005-03-20 21:34

Pabo skrev:När ICEpower börjar leverera till ett företag (vilket krävs för att ens få köpa) så skriver kunden under ett avtal där man bedyrar att aldrig sälja vidare till privatpersoner.

Det är ju totalhaveri enligt mig. Då är ju företag som Jeff Rowland, eAR (eAR-1001 bara för att nämna en model) och så vidare direkt skyldiga till lagbrott då dom baserar sina slutsteg på ICE.

Dvs. man vill inte ens sälja ???

Snacka om sjukt !
Best Regards
Bamsefar

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2005-03-20 21:54

Bamsefar skrev:
Pabo skrev:När ICEpower börjar leverera till ett företag (vilket krävs för att ens få köpa) så skriver kunden under ett avtal där man bedyrar att aldrig sälja vidare till privatpersoner.

Det är ju totalhaveri enligt mig. Då är ju företag som Jeff Rowland, eAR (eAR-1001 bara för att nämna en model) och så vidare direkt skyldiga till lagbrott då dom baserar sina slutsteg på ICE. Dvs. man vill inte ens sälja ??? Snacka om sjukt !
Verkligheten är mer komplex än så.

Rykte, säkerhet och kvalite är viktiga parametrar för ett företag som "ICE Power". Vissa av modulerna (A-modulerna) saknade (medvetet) helt kortslutnings-skydd vilket är ruggigt med tanke på den stora effekt som det handlar om. Modulerna kräver också starka ting in, +80 volt är inget man bör leka med.

Det finns, som så ofta, flera aspekter än att det bara "är sjukt".
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

Användarvisningsbild
Style

Inläggav Style » 2005-03-20 21:58

Bamsefar skrev:

Det är ju totalhaveri enligt mig. Då är ju företag som Jeff Rowland, eAR (eAR-1001 bara för att nämna en model) och så vidare direkt skyldiga till lagbrott då dom baserar sina slutsteg på ICE.

Dvs. man vill inte ens sälja ???

Snacka om sjukt !

man får självklart sälja vidare den förädlade produkten. Det är komponenten man inte får sälja vidare.
Dogmatisk Mac-Taliban

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2005-03-20 22:02

Som microsoft som bara vill sälja billigt OS tillsammans med hårdvara. Finns att köpa tillsammans med mus (endast) :lol: .
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Återgå till DIY-forum