Moderator: Redaktörer
faulhund skrev:Bashöjning är ju aktuellt i alla anläggningar! Det var där tråden började, tror jag ...
Temat tycks ju ha blivit allt hetare, ju mer "basfetischister" folk har blivit, med åtföljande marknad för subbasar.
...
Om föreläsningen ska bli möjlig kan ju inte krävas av Ingvar att han ska ge en 7,5 poängs grundkurs i elektroakustik först och det oavlönat. (Den och Högtalarkonstruktion ges inte på KTH 2010.) Med de förväntningarna blir det ett mastodontprojekt som aldrig blir av...
...
Sveriges demografiska centrum var väl tidigare i trakten av Örebro? Och det har fortfarande meridianen för Sveriges gemensamma borgerliga tid. (Det är inte såå länge sedan tågen gick efter göteborgstid i stället för stockholmstid, för att de flesta skulle komma för tidigt och inte för sent till stationen!)
Jättebra, Johan! Eventuellt finns det ytterligare en variant, beroende på vilket språk men tänker på:Johan_H skrev:Kunskap är det vi vet att vi vet.
Okunskap är det vi vet att vi inte vet.
Ovetskap är det vi inte vet att vi inte vet.
faulhund skrev:...Randvillkoren för föreläsningen får Du dra upp, eftersom hästjobbet ligger hos Dig. IRL är definitivt mer lämpat än forat, även om det har sina företräden. Men trösta Dig med att det skulle vara mycket mer jobb att renrita förklarande figurer - eller handrita och skanna in - än att utföra litet handwaving på en föreläsning ...
Vi kommer!
Johan_H skrev:faulhund skrev:...Randvillkoren för föreläsningen får Du dra upp, eftersom hästjobbet ligger hos Dig. IRL är definitivt mer lämpat än forat, även om det har sina företräden. Men trösta Dig med att det skulle vara mycket mer jobb att renrita förklarande figurer - eller handrita och skanna in - än att utföra litet handwaving på en föreläsning ...
Vi kommer!
Återstår om nån vill fixa logistiken kring lokaler, ev fika/catering etc.
Jag bor i Linköping, föreställer mig att det skulle vara bättre med en sån här grej i mer bebodda regioner:
Alt 1: Uppsala om nån fortfarande är villig att fixa,
Alt 2: Sthlm om nån tar över,
Alt 3: Någon annan bebodd region om nån annan orkar, och vi andra inte krånglar för mycket.
Vi funderar.
steveo1234 skrev:För min del så spelar det ingen roll vart föreläsningen hålls. Sålänge någon spelar in det på video. En webkamera och en laptop måste väl ändå finnas tillgänglig?
paa skrev:steveo1234 skrev:För min del så spelar det ingen roll vart föreläsningen hålls. Sålänge någon spelar in det på video. En webkamera och en laptop måste väl ändå finnas tillgänglig?
Det är inte så enkelt precis. Det finns ju föredrag med iö, resp Svante inspelat redan, från Uppsala, ett och ett halvt år tillbaka, men det har tydligen fastnat någonstans i upphovsrättsdiskussioner med något annat hififorum, tror jag.
IngOehman skrev:Parenteserna skall ses som en protest mot idén att sålunda och således
skulle vara synonymer.
IngOehman skrev:En av poängerna med att föredra saker live istället för att skriva saker
på internet, är ju att de som är närvarande kan ge feed back, och att
man sålunda (på det sättet) kan tillse att alla förstår så mycket som de
har kapacitet att förstå.
När information smiter iväg utanför informationsgivarens kontroll, föds
dock alltid spekulationer, misstolkningar och således (på grund av det)
även missförstånd, som kan komma att ligga i vägen för möjligheten
att senare kunna förstå rätt.
Det betyder inte att det är bättre att avstå från att filma och tillgänglig-
göra, men väl att det är bättre att faktiskt närvara.![]()
Ju mår desto märrier, liksom.
Vh, iö
- - - - -
Parenteserna skall ses som en protest mot idén att sålunda och således
skulle vara synonymer.
Det kan jag inte tänka mig?paa skrev:steveo1234 skrev:För min del så spelar det ingen roll vart föreläsningen hålls. Sålänge någon spelar in det på video. En webkamera och en laptop måste väl ändå finnas tillgänglig?
Det är inte så enkelt precis. Det finns ju föredrag med iö, resp Svante inspelat redan, från Uppsala, ett och ett halvt år tillbaka, men det har tydligen fastnat någonstans i upphovsrättsdiskussioner med något annat hififorum, tror jag.
MagnusÖstberg skrev:Det kan jag inte tänka mig?paa skrev:steveo1234 skrev:För min del så spelar det ingen roll vart föreläsningen hålls. Sålänge någon spelar in det på video. En webkamera och en laptop måste väl ändå finnas tillgänglig?
BAMBAM skrev:Men arrangören HiFiforum vill distribuera materialet som spelades in under deras arrangemang, det var det villkoret de ställde för att jag skulle få spela in.
...
MVH
BAMBAM
Ja, därför är det ju bra att tänka i tid, så att sådana saker kan klargöras i förväg. När någon ställs inför fullbordat faktum, är det ju som upplagt för problem, som någon sedan inte vill lösa.paa skrev:... men det har tydligen fastnat någonstans i upphovsrättsdiskussioner med något annat hififorum, tror jag.
Här är ju "således" adverbativt, för det är bestämning till "föds", så det stöder Din tes. Men hur är det med "ingalunda". Det verkar vara en förstärkning = "inte alls", som kan användas såväl adjektiviskt som adverbativt. Fler förslag?IngOehman skrev:... När information smiter iväg utanför informationsgivarens kontroll, föds dock alltid spekulationer, misstolkningar och således även missförstånd. .
paa skrev:MagnusÖstberg skrev:Det kan jag inte tänka mig?paa skrev:steveo1234 skrev:För min del så spelar det ingen roll vart föreläsningen hålls. Sålänge någon spelar in det på video. En webkamera och en laptop måste väl ändå finnas tillgänglig?
Tror du inte på detta heller:BAMBAM skrev:Men arrangören HiFiforum vill distribuera materialet som spelades in under deras arrangemang, det var det villkoret de ställde för att jag skulle få spela in.
...
MVH
BAMBAM
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster