Det är närmast obegripligt att du hårdnackat vägrar att beakta svaren du får
Klart jag beaktar svaren, problemet är att de ofta(st) inte duger för mig...

Moderator: Redaktörer
Det är närmast obegripligt att du hårdnackat vägrar att beakta svaren du får

Hotspur skrev:Men man kan kalla vad som helst för objektiviteter för att på så sätt enkelt kunna ifrågasätta den som tycker? Vem säger att: Hur en hifi-apparat låter är en objektivitet? Jag påstår att det aldrig kan vara så, eftersom ju upplevelsen alltid är subjektiv.
Att exempelvis Hotspur vägrar erkänna det resonemang som Öhman och LTS för om återgivning tycker jag inte alls är konstigt eftersom han flera gånger förklarat varför: det är inget kul. Anammar man återgivning som ett ideal att söka efter är apparatbytartiden sannolikt förbi.

Hotspur skrev:Jag betvivlar inte för en sekund att alla som berättar om vad de tycker, tycker precis så som de redovisar, men man kan inte TYCKA om objektiviteter.
Men man kan kalla vad som helst för objektiviteter för att på så
sätt enkelt kunna ifrågasätta den som tycker?
Hotspur skrev:Vem säger att: Hur en hifi-apparat låter är en objektivitet? Jag påstår att det aldrig kan vara så, eftersom ju upplevelsen alltid är subjektiv.
Hotspur skrev:Anammar man återgivning som ett ideal att söka efter är apparatbytartiden sannolikt förb
Det där sista förstår jag dock inte riktigt, allt kan väl fortfarande bli bättre? Åtminstone högtalarna och hur de interagerar med rummet?
Hotspur skrev:IFörklara istället hur sjutton t ex 668:ans återgivning tvärsäkert kan vara bättre än de flesta CD-spelare, rent objektivt, och trots att väldigt många inte alla tycker så (subjektivt).
Hotspur skrev:Ingvar: Du behöver - återigen - inte sänka dig till någon slags mellanstadienivå när du försöker förklara saker för mig, särskilt inte i ämnet svenska (MVG på Komvux -03;). Förklara istället hur sjutton t ex 668:ans återgivning tvärsäkert kan vara bättre än de flesta CD-spelare, rent objektivt, och trots att väldigt många inte alla tycker så (subjektivt). Har du testat en Harmony Design DA9 (med 668 som drive) av senaste snitt och därför vet att den objektivt inte låter lika bra, eller bättre, än när man kör en 668 som integrerad CD-spelare? Vet du att Birgers CD-spelare rent objektivt låter mer färgat än 668, eller Gud vet vad ni har testat er fram till skall vara s.k. ofärgande återgivare?[/img]
, är sålunda helt obegripligt, om man tror att du läst vad jag skrivit.Hotspur skrev:Vet du att Birgers CD-spelare rent objektivt låter mer färgat än 668
rhenrics skrev:Varför vissa tycker 668:an låter så kass medans LTS tycker den låter så bra beror kanske bara som tidigare nämnts på kringutrustningens kvalitet: att man måste ha ino-högtalare ?
rhenrics skrev:Aha...då spelar det alltså ingen roll vilken den övriga utrustningen är när man sedan spisar cd-plattor på sin 668:a? Den låter bra oavsett?
rhenrics skrev:Aha...då spelar det alltså ingen roll vilken den övriga utrustningen är när man sedan spisar cd-plattor på sin 668:a? Den låter bra oavsett?
pinnen skrev:Nu börjar jag att tycka att denna tråd är riktigt intressant. Jag är som sagt på gång att införskaffa en ny cd. Jag hade nästan bestämt mig för en för dryga tjugotusen. Nu har flera av er fått mig intresserad av 668:an. Det blir ju en rejäl besparing i sådana fall. Jag har tills nu inte alls tänkt byta högtalare och förstärkare eftersom jag har tyckt att just dom varit hyfsat neutrala.
Jag har alltså ett par Qln signature och en SAT amplifix samt en Pioneer dvd 575. Hur skulle exempelvis Ingvar Öhman och MarkiH uppgradera härifrån?? Högtalarna ?? Att ex Hotspur skulle satsa på en DAC hellre har jag förstått. Intressant det också. Nu blev det nog väldigt OT men jag börjar misstänka starkt att 668:an är långt ifrån medioker då ju 575:an inte alls är så dum.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster