Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Nattlorden skrev:Räknas KronZilla till denna gruppen måntro? Har hört dem spela helt ok över ett par Focal en gång i tiden.
Ingen aning. Känner inte till.
KarlXII skrev:Jag har lyssnat genom filerna nu.
Jag måste säga att det varit oerhört spännande och lärorikt att följa den här tråden. En av de bättre trådarna någonsin på faktiskt, tycker jag.
Påverkan av distorsion och frekvensavvikelser, och nu fick vi tillfälle att följa, och lyssna till vad som händer vid motkoppling. Det är tammefan världsklass.
För att återgå till filerna:
Allihopa låter ju olika . Själv har jag två problem: De är för korta för att jag ska sluta lyssna efter skillnader och fel och istället lyssna vad som subjektivt är "behagligast" eller kanske vad jag själv uppfattar som mest naturtroget, plus jag har vansinnigt svårt med de filer som tonas upp. Eldfågeln är ju perfekt - pang på bara!
Med det sagt: det jag kommer fram till är i samtliga fall att jag gillar "före"-versionerna bäst. Jag tycker inte att återkopplingen mäktar med att så att säga återställa "efter"-varianterna som ligger för långt ifrån vad jag tycker låter bra.
Men detta bör väl bara vara sant i just det här fallet, med just den här förstärkaren, eller hur?
Kan man optimera förstärkaren för återkoppling, dvs ändra dess karakteristika för att passa till återkoppling?
Kan man optimera förstärkaren för återkoppling, dvs ändra dess karakteristika för att passa till återkoppling?
Flint skrev:Nattlorden skrev:Synd att du tröttnat, Flint, hade varit kul om det hade gått att pressa decimalkommat (minst) ett steg till på något sätt.
Jag kanske kommer igen men det blev som vanligt för intensivt ett tag. Ett problem som jag dras med men som också har fördelen med sig att det händer saker rent praktiskt utöver bara verbalt tuggande. Delar dina uppfattningar i övrigt om filerna men påstår att verklig lyssning inte ger exakt samma intryck. Där ligger min kritik mot f/e-testet.
KarlXII skrev:Kan man optimera förstärkaren för återkoppling, dvs ändra dess karakteristika för att passa till återkoppling?

KarlXII skrev:Nu gäller det bara att optimera återkopplingen.
Du tror väl inte att du fick det rätt på första försöket?
Flint skrev:IngOehman
Var vänlig lämna din uppfattning om min uppfattning utanför den här diskussionen.
Flint skrev:IngOehman
Var vänlig lämna din uppfattning om min uppfattning utanför den här diskussionen.
Objektivisten skrev:Ja va f-n sitter bara här o hänger, ska gå ner o lyssna på rubbet igen men nu i en trisserigg.
MP skrev:Flint skrev:IngOehman
Vill ta tillfället i akt och undantagsvis passa på att påminna IÖ om samma sak, det känns olustigt med alla hans upprepade illasinnade recensioner av det man skriver trots att jag bett honom om att få SLIPPA för flera månader sedan.![]()
Ursäkta OT och åter till dekretet.
Flint skrev:OK. Du får rätt. Klipp in mig på ignorelistan nu.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 39 gäster