"Power Consumption 18 Watt
Dimensions (W x H x D) 420 x 100 x 278 mm
Weight 5,4 kg"
...i så fall....

Moderator: Redaktörer
rhenrics skrev:Jag skrev i den andra tråden att så vitt jag kunnat läsa i den tråden så verkade ganska många anse 668:an inte låta speciellt bra. Min slutsats gällde uttryckligen den tråden.
rhenrics skrev:Det är vidare inte absurt att jag diskuterar och försöker undersöka 668:ans ljudkvalitet utan att själv ha hört den.
rhenrics skrev:Det vore absurt att påstå att jag själv tycker den låter illa, men se det har jag aldrig påstått.xxxxx
rhenrics skrev:Varför vissa tycker 668:an låter så kass medans LTS tycker den låter så bra beror kanske bara som tidigare nämnts på kringutrustningens kvalitet: att man måste ha ino-högtalare ?
rhenriks skrev:Om det bara är cd-spelare du är ute efter (och inte ännu en dvd-spelare om du redan har en) så kanske Denon DN600-F kan vara ett alternativ. Denna hade ett nypris på ca hälften av 668:an och har av LTS bedömts sakna hörbara fel jämte Sentec Diana DAC:en som är deras referens. Något av förslagen Sentec Diana, Pioneer 668 och Denon DN600 torde alltså ge likvärdigt hög cd-ljudskvalité.
DrMabuse skrev:Det skulle också vara intressant med jämförelser med den betydligt billigare 575. Om det inte i blindtest går att höra skillnader mellan dessa båda så skulle det innebära att hifi-folket lika gärna kan köpa 575 för 1500:-
jockewe skrev:Är det jag som misuppfattat?
Visst är väl 668 och 757 samma CDljudåtergivare?
575 har väl helt andra dacar? (och borde därav låta ANNORLUNDA än de ovanstående 2?)
Det är ju lite märkligt, kan tyckas.IngOehman skrev:Det är nog något av ett världsrekord tror jag. Dess (668, EA's anm) segertåg har tagit Pioneer helt på sängen.
EngelholmAudio skrev:Det är ju lite märkligt, kan tyckas.
Antingen visste dom inte att dom gjort nått bra. Vilket är märkligt.
Eller tror dom inte att kunder uppskattar kvaliteerna. Vilket är märkligt.
Eller trodde dom inte att nån skulle upptäcka kvaliteerna.Vilket är märkligt.
Eller nått alternativ jag inte kommer på. Vilket inte är så märkligt.
Tokigt att du verkligen orkade att gå igenom en sådan här lång tråd.
Blir det någon som går igenom den andra långa tråden om 668:an?
Morello skrev:IÖ tar upp en viktig sak, nämligen layouten.
Man får inte glömma att det i en DAC förekommer både analoga och digitala signaler. En tafflig layout kan orsaka att digitala signaler tillåts kontaminera de analoga delarna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster