Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
PeterE skrev:...
Köpte ett par Carlsson Oa-5 vet inte vilken version för 200kr inklusive hemleverans med bil.
Tyvär så vet jag inte vilket skick elementen är i då jag inte får loss skruvarna för baselementet & det sitter dessutom ett tygskydd ovanpå.
Fick loss alla 18 skruvar på själva baffeln & ändå så lossnar den inte.
PeterE skrev:Om baselementen är utslitna vilka element rekomenderas då som ersättare?
PeterE skrev:Men om det nu är så att man kommer åt innandömmet endast genom att lyfta på baselementet & dom skruvarna bara snurrar kanske pga dålig gäng.
Vad är bästa sättet att komma få väck skruvarna för att ersätta dom med hela?
Är det att ta slagborrmaskinen & borra ur skruvarna helt & hållet eller finns det nåt knep?
Är det här version 1 som jag har så tänkte jag se om det går att höja upp baffeln eller möjligtvis sätta någonting under fästena till diskanterna.
jansch skrev:Alla OA5 typ 2 har LIMMADE bafflar trots att det finns ett antal svarta skruv runt kanten på baffeln.
jansch skrev:Intressant P5!
Jag har väl haft 5-6 par OA5typ2 och alla har varit limmade.... eller kanske var det en gång i tiden tätningsmassa.
Är det inte ens nån hårdnad tätningsgegga i äckelbeige färg på dina?
Provade med motorsågen...och nu är jag säker på att mina är typ2....
PeterE skrev:Jag vet inte om jag vågar prova med motorsågen inne i lägenheten.
Kanske om man lånar en eldriven.
PeterE skrev:Om högtalarna är tätade både vid baffeln & bottenplattan varför är det då glipor typ ett smalt spår som går efter kanten runt baffeln?
Om jag ser rätt vill säga.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster