Moderator: Redaktörer
avr7000 skrev:2 st gamla HK AVR7000 som har slutstegsingång för alla kanaler.
De har inte haft några större issues med slutstegen (däremot rusande volymkontroller etc. i försteg). De lämnar 5x105 W med stöddig nätdel och har säkert frekvensgång så att de går bra att köra med ditt Bremen infrasystem.
Sådana borde gå att hitta för 2-3 kkr /st
Stefan
avr7000 skrev:2 st gamla HK AVR7000 som har slutstegsingång för alla kanaler.
De har inte haft några större issues med slutstegen (däremot rusande volymkontroller etc. i försteg). De lämnar 5x105 W med stöddig nätdel och har säkert frekvensgång så att de går bra att köra med ditt Bremen infrasystem.
Sådana borde gå att hitta för 2-3 kkr /st
Stefan
Stranne skrev:Robert! Du kommer bli vräkt, det är svårt att låta bli att utnyttja resurser man sitter på... Släng hit alla tio basarna istället.
petersteindl skrev:Hörru du från köket, haru beställt tio Morello än?
misanplass skrev:petersteindl skrev:Hörru du från köket, haru beställt tio Morello än?
Nej, inte ännu...
Trodde i min enfald att jag skulle komma undan genom att bara använda ett tvåkanalssteg. Men kan jag finna en bättre lösning inom rimliga gränser är ju det så klart ett mål att sträva mot. Med inom rimliga gränser menar jag pris och mängd apparater.
Tillverkning utav lådor står dock först på min agenda. Redan idag kommer sågen att få jobba!
petersteindl skrev:Ett invändigt stag är väl ok
avr7000 skrev:Du får gärna låna ett EP2500 av mig och testa... Det är ju fortfarande mest bang for the buck i just denna applikation.
(EP4000, som går att köpa nu, är likvärdigt, ingen större skillnad)
Stefan
misanplass skrev:avr7000 skrev:Du får gärna låna ett EP2500 av mig och testa... Det är ju fortfarande mest bang for the buck i just denna applikation.
(EP4000, som går att köpa nu, är likvärdigt, ingen större skillnad)
Stefan
Tack kompis!![]()
För att testa måste jag dock först ha klart med delningen, tips någon? Dock inget DIY.
Stranne skrev:Köp en dcx2496 som vi fick demo på hemma hos Stefan. Där har du ju
en massa extra godis som parametrisk eq, shelvingfilter osv så du kan
plocka ner toppar och boosta de lägsta frekvenserna för att riktigt
komma ner i källaren...
Ska du handla så köp på Thomann.de, de har fina billiga kablar (i olika
längder) också som behövs för att koppla in skräpet (XLR-RCA).
/JS
Stranne skrev:Om du vill så kan jag komma förbi nångång när du byggt färdigt lådorna
så kan vi pröva med min dcx. Det tar inte många dar att få hem en från
thomann ifall du känner att det hade varit nåt för dig och du får abstinens...
MagnusÖstberg skrev:Har du funderat över hur starkt du kommer spela?![]()
Alltså, även om du bygger slutna lådor och aktivt kompenserar massvis kommer du inte behöva särskillt många watt för att iallafall ha mer än över 10db headroom mot dina toppar.
Mitt tips är att göra klart din array och sedan se vad som händer.
Jag är rätt överttygad om att du kommer finna att du klarar dig med ett "rätt ordinärt" slutsteg.
Flint skrev:Batteridriften är löjlig.
Användare som besöker denna kategori: Tusk och 4 gäster