Moderator: Redaktörer
Vad får man egentligen för ca 4000 spänn i butik?

Morello skrev:Har inte hört de aktuella QLN-högtalarna, men kan Nattlorden ge mig en definition på begreppet "dynamisk linjäritet"?
JockScott skrev:pip kostar väl fortfarande inte några 4000:- som det oftast nämnts i jämförelsetrådar.
De ligger vad jag vet mellan 6-8000:- för en färdig högtalare, således är det denna summa de kostar som högtalare också och är jämförelsepriset, inget annat!
Byggsats och råvarupris är helt annat än färdig högtalare...(ytfinish + div annat tillkommer om man gör det själv - vilket alla inte vill)
Max_Headroom skrev:Piiiip piiip. Klart snyggare burkar på bilden. Men ljudet är troligen i en helt annan klass. Dom kostar i butik, färdigbyggda som pip i byggsats dirket hos fabrikanten. Host host.
Någon som har lyssnat på högtalaren på bilden? Vad får man egentligen för ca 4000 spänn i butik?
JockScott skrev:pip kostar väl fortfarande inte några 4000:- som det oftast nämnts i jämförelsetrådar.
De ligger vad jag vet mellan 6-8000:- för en färdig högtalare, således är det denna summa de kostar som högtalare också och är jämförelsepriset, inget annat!
Byggsats och råvarupris är helt annat än färdig högtalare...(ytfinish + div annat tillkommer om man gör det själv - vilket alla inte vill)
WuXian skrev:JM Lab´s diskant (beryllium?) uppför
sig helt hysteriskt i ultraljudsområdet!
/letar efter kurvorna...
Hotspur skrev:Vad får man egentligen för ca 4000 spänn i butik?
Tja, jag betalade 3800:- för ett par QLN Signature HDII
Splitfield hos Esoterisk Hifi för ca två år sedan och dom
högtalarna spelar absolut i en högre klass än piP!
Magnus skrev:Hotspur skrev:Vad får man egentligen för ca 4000 spänn i butik?
Har du lyssnat på piP nu*nyfiken*
recension

bosco skrev:Hotspur: Ring konstruktören och fråga.
Telefonnummer finns längst ner:
http://www.naqref.com/ino
Nattlorden skrev:Glöm då inte bort att du dessutom behöver minst ett par, helst två par bra basmoduler och ett delningsfilter därtill. i28s är inte en fullregisterhögtalare utan ... ahem... "bara" satelliter.
Piotr skrev:Dyrare låter nog inte per automatik "bättre" men dyrare kan ju oftast ge bättre bandbredd och högre dynamik dvs. lägre distortion vid höga nivåer... å det kanske helt enkelt är "bättre", vad vet jag.
Kukelikuuu!
/Peter
Hotspur skrev:Magnus skrev:Hotspur skrev:Vad får man egentligen för ca 4000 spänn i butik?
Har du lyssnat på piP nu*nyfiken*
recension
Japp, har lyssnat lite på dom hos Nattlorden. De lät bra...
OT: Hittade en bild på Ino i28s, de är grymt läckra.
Nån här som äger ett par? Vad kostar de?
i skrev:Klart brutala !![]()
Cerwin-Vega, ta dig i häcken !!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster