Moderator: Redaktörer
DS skrev:Vad är det för EQ?
Jag höll på i 2 veckor med placering av högtalare innan jag var hyffsat hemma![]()
RA rockar hårt för den pengen den kostar!
Strmbrg skrev:Blir du inte hyfsat galen, eller åtminstone frustrerad över alla ändringar och jämförelser?
Jag vågar mej inte på en såndär pryl.
Det enda garanterade resultatet skulle vara att jag fick griller i huvet av mojängen,
steveo1234 skrev:Det hade varit intressant att se din första mätning och din sista mätning med en kort genomgång av vad du gjort för förändringar av ditt lyssningsrum.
Nattlorden skrev:Skaffa lite längre kablar, så ni kan ha EQ/analyser hos er vid lyssningen!
Magnusjohansson skrev:Någon som prövat använda korrigeringen som finns i de lite bättre receivrarna nu för tiden. jag tänker på typ Audyssey MultEQ som finns i Onkyos 708. Eller funkar det kanske bara i "bio läget" på maskinen?
Läser om detta på Audyssey's sida. Den tycks ju kunna göra en massa saker. Och då även korrigera problem från subb "basmoduler".
Har svårt att tro det skulle vara sämre än en EQ man köper separat. Men jag spekulerar bara.
Jag vet diskussionen är livlig gällande användandet av EQ eller ej. Jag har aldrig prövat men var lite nyfiken på om man just i basen som är så jobbig att få till med akustiska åtgärder. Helst vill man klart slippa "kladda till"ljudet men om kan har ett par ordentliga baspucklar som gör att man väljer att inte lyssna på vissa låtar så kan det kanske vara ett bättre alternativ.
bakerman22 skrev:YPAO som jag har i min Yamaha Z11, ställer in ljudet riktigt bra på alla sätt och vis, förutom just basen... Det är den kass på...
Schull skrev:Som ett sista desperat försök att få detta att låta någorlunda så köpte jag Room analyzer och en eq.
Om jag håller på att bli galen? Det är bara förnamnet, jag har varit galen mer eller mindre sedan förra semestern.
/L
KarlXII skrev:Ännu gladare blir man på den förbannade xtz:an när man får olika kurvor och resultat efter att ha kört två mätningar efter varandra utan att ha ändrat på något
nadifierad skrev:KarlXII skrev:Ännu gladare blir man på den förbannade xtz:an när man får olika kurvor och resultat efter att ha kört två mätningar efter varandra utan att ha ändrat på något
Man måste sitta alldeles stilla under mätningen!
Det räcker med en smygprutt, för att tillföra lågfrekvent rumle
jannemannen skrev:Nattlorden skrev:Skaffa lite längre kablar, så ni kan ha EQ/analyser hos er vid lyssningen!
+1 !
Uberinlägg ! Jag har också hållit på som Shull. Ett jefla springande...![]()
Mvh/Janne
Schull skrev:Man bör ha basarna rätt fasade inbördesblev en jäkla skillnad
![]()
/L
boom skrev:jannemannen skrev:Nattlorden skrev:Skaffa lite längre kablar, så ni kan ha EQ/analyser hos er vid lyssningen!
+1 !
Uberinlägg ! Jag har också hållit på som Shull. Ett jefla springande...![]()
Mvh/Janne
varför springa köp en rs232kabel så är det slut på springandet men då måste man ha en data som klarar en sån kabel
det går nämligen att implantera resultatet från eq wizard direkt till bheringen så slipper man att springa.
nadifierad skrev:Schull skrev:Man bör ha basarna rätt fasade inbördesblev en jäkla skillnad
![]()
/L
Jag blir nyfiken på att se lite kurvor!
nadifierad skrev:Schull skrev:Man bör ha basarna rätt fasade inbördesblev en jäkla skillnad
![]()
/L
Jag blir nyfiken på att se lite kurvor!
nadifierad skrev:Det ser ut som min, efter EQ!![]()
Fin jämn stigning mot djupet!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster