Det där tror jag stenhårt på.celef skrev:det där är en myt, en högtalare som klarar få skivor har helt klart inbyggda fel, en högtalare som klarar fler skivor har färre fel, och så vidare
Moderator: Redaktörer
exakt!80-talet skrev:_Fredrik_ skrev:Ja, det är lite lustigt, jag upplever också att när "felen" belyses tydligt, så får man ut mer av låten, eller vad det är. Inte tvärt om alltså. Sen är det ju så att Diana-krall-musik låter bra i alla anläggningar.
"bra"

petern skrev:Hjälp önskas!
En av mina Pk basreflex "skorrar/distar" på viss musik vid lite högre volym än "normalt". Provade att byta basarna men problemet kvarstod i samma låda, alltså "skorret/disten" följde inte själva elementet.
Mycket tacksam för goda råd! Har dock ingen möjlighet/kunskap om att mäta på högtalarna.
/Peter
petern skrev:Tillägg: Kan det vara nåt fel i filtret?
petersteindl skrev:Hej Kicken
Filtret är Naqrefs, så han är lämpligast att svara på denna fråga. SS-diskant är diskant från Scan-Speak. Det är deras nya version av Vifas gamla DX25TG05-04. Scan-Speak diskanten har beteckningen D2604/830000.
MvH
Peter
Kicken skrev:petersteindl skrev:Hej Kicken
Filtret är Naqrefs, så han är lämpligast att svara på denna fråga. SS-diskant är diskant från Scan-Speak. Det är deras nya version av Vifas gamla DX25TG05-04. Scan-Speak diskanten har beteckningen D2604/830000.
MvH
Peter
Tack för svaret Peter.
Scan-Speak D2604/830000 är väl samma som Vifa DX25TG09-04?!
Kicken skrev:Jag blir så yr.
Kicken skrev:Ursäkta att jag forsätter off-topic.
Jag köpte nyligen från europe-audio denna diskant http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=3684 som då kallas Vifa DX25TG09-04 viket det ochså står på den, men den finns inte med på Tympanys hemsida där finns endast DX25TG05-04.
Öppnar man PDFen på eurupe-audios sida så heter den Scan-Speak DX25TG05-04 och alla data är exakt samma som Scan-Speak d2604-830000, men det är inte samma som data man hittar på Vifa DX25TG05-04 på Tympany.
Jag blir så yr.
petern skrev:Har nu kollat att inget satt löst eller låg emot, tyvärr så är det nåt annat fel. Vad kan man göra? Nån som, mot en rimlig summa i Sthlms-trakten, kan kolla/mäta sig till felet?
/Peter
Aerob skrev:Kan inte låta bli att vara lite nyfiken, vari låg problemet?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster