Moderator: Redaktörer

celef skrev:
celef skrev:imponerande prestanda
voltage sensitivity 84.4dB(B)/2.83V/m...
minimum magnitude was 3.5 ohms at 250Hz [...] the electrical phase angle does reach quite high values at times
Almen skrev:celef skrev:imponerande prestanda
Lite tungdriven, bara:voltage sensitivity 84.4dB(B)/2.83V/m...
minimum magnitude was 3.5 ohms at 250Hz [...] the electrical phase angle does reach quite high values at times
Men ser rätt cool ut!
Frodrak skrev:När man ser den ur detta perspektiv, så ser man att de har "förstorat" baffeln, då har iaf jag lättare att greppa hur basåtergivningen kan funka...
Strmbrg skrev:När jag placerar mej mellan mina skärmar så låter det tonalt ungefär likadant som på lyssningsplatsen.
celef skrev:det finns fler "fel" än den låga känsligheten, men overall tycker jag den mäter långt bättre än jag kunde föreställa mig, jag blev iallafall imponerad, så imponerad att jag blev lite byggsugen
Almen skrev:celef skrev:det finns fler "fel" än den låga känsligheten, men overall tycker jag den mäter långt bättre än jag kunde föreställa mig, jag blev iallafall imponerad, så imponerad att jag blev lite byggsugen
Vad mer specifikt är det som du är imponerad av?
celef skrev:ok, högtalarens utformning är ganska udda, jag trodde att denna uddighet skulle synas tydligt i liknande mätningar, det tycker jag inte att den gör
Du kör hårt på placeboeffekten du kompisPiotr skrev:Med en lätt influensa liggandes i soffan självmedicinerar jag med Sherry ikväll!
/Peter
Almen skrev:celef skrev:ok, högtalarens utformning är ganska udda, jag trodde att denna uddighet skulle synas tydligt i liknande mätningar, det tycker jag inte att den gör
OK, jag tänkte på att det var lite svårt att se den totala tonkurvan, men du menar att den ser ganska jämn ut?
Jag är inte så bra på att relatera kurva till ljud när det gäller högtalare, så det är därför jag undrar.
-AG- skrev:Jag har haft ett par Gradient Revolution på hemlån för ett par år sedan. Jag hade stora förhoppningar efter positiva erfarenheter med ESL63 och gradientsubbar, men tyvärr lät det platt och tråkigt. Antagligen delvis beroende på att känsligheten var säkerligen 6-7dB lägre än mina Snell. Men även med volymen pådragen fick jag aldrig högtalarna att sjunga. Testade med olika uppställningar (man kan vrida underdelen så att de antingen spelar rakt fram eller åt sidan, precis som dessa Helsinki), men utan att det blev bra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster