bajenleker skrev:Köp nåt med Elliott Murphy när du ändå är i farten....
Det är alltid roligt med nya tips! Vad är det för stil? Något album som är särskilt intressant?
Med vänlig hälsning
Pekka
Moderator: Redaktörer
bajenleker skrev:Köp nåt med Elliott Murphy när du ändå är i farten....
carpelux skrev:Dion - Yo Frankie. Producerad av Dave Edmunds och sk-tbra! Gästar gör också Bryan Adams, Paul Simon, Patti Smith och Lou Reed.
PekkaJohansson skrev:Mycket bra 80- och tidig 90-tal där, MorganM! George Michael-plattan är, som det mesta mannen har gjort, sorgligt förbisedd och i mina öron nästan ett mästerverk. Den är dock tyvärr inte lika välljudande som "Faith". Du får gärna återkomma om ljudkvaliteten på samlingen med Lustans Lakejer!
Med vänlig hälsning
Pekka
MorganM skrev:PekkaJohansson skrev:Mycket bra 80- och tidig 90-tal där, MorganM! George Michael-plattan är, som det mesta mannen har gjort, sorgligt förbisedd och i mina öron nästan ett mästerverk. Den är dock tyvärr inte lika välljudande som "Faith". Du får gärna återkomma om ljudkvaliteten på samlingen med Lustans Lakejer!
Med vänlig hälsning
Pekka
Sittet och lyssnar igenom dom lite nu,jag återkommer efter lite kritisk lyssning på Lustans lakejer skivan.
PekkaJohansson skrev:OK - tack! Som sagt, du får gärna berätta vad det är som inte funkar i MasVis. Proceduren är ganska enkel:
1. Installera gratisprogrammmet EAC.
2. Rippa cd:n genom att ladda in en skiva, markera alla låtar och tryck F5. Spara filerna i önskad mapp.
3. Installera MasVis.
4. Starta Mas'Vis. Tryck open och välj filerna du nyss sparade. Det görs genom att dubbelklicka eller dra dem till MasVis-rutan.
5. Markera alla filer och tryck "detailed analysis of all".
6. När analysen är klar, spara filerna en och en genom att markera en fil och tryck "save detailed analysis as picture" i den vänstra droppmenyn. Bilderna lägger du förslagsvis i mappen där WAV-filerna ligger.
7. För en översiktsvy, låt alla filer vara markerade och tryck "save overview as picture" i den vänstra droppmenyn. Av någon anledning får jag göra detta två gånger innan min dator förstår.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Mycket bra 80- och tidig 90-tal där, MorganM! George Michael-plattan är, som det mesta mannen har gjort, sorgligt förbisedd och i mina öron nästan ett mästerverk. Den är dock tyvärr inte lika välljudande som "Faith". Du får gärna återkomma om ljudkvaliteten på samlingen med Lustans Lakejer!
Med vänlig hälsning
Pekka
MorganM skrev:PekkaJohansson skrev:Mycket bra 80- och tidig 90-tal där, MorganM! George Michael-plattan är, som det mesta mannen har gjort, sorgligt förbisedd och i mina öron nästan ett mästerverk. Den är dock tyvärr inte lika välljudande som "Faith". Du får gärna återkomma om ljudkvaliteten på samlingen med Lustans Lakejer!
Med vänlig hälsning
Pekka
Nu har jag fått tag på George Michael "Faith" skivan!(1987)CBS.40867.
Låter riktigt bra,inget som sticker ut i ljudet,utan bara lugnt och behagligt,även på högre volymer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster