Moderator: Redaktörer
MiniDSP team skrev:The even better news: All current community members who already received
the Stereo crossover will receive the new plug-in version as a FREE upgrade!
A way for us to thank our early adopters who believed in us.
Nahaz skrev:Ok, det jag hade velt prova är att dela upp insignalen i LP och HP och därefter behandla dessa 4 kanaler (eller i alla fall HP och LP individuellt) med EQ.
Men då går ju inte det.
Moment-23 skrev:Då jag är ganska oinsatt i detta men desto mer intresserad...
Moment-23 skrev:1. Att det är en DSP innebär det att den tar in en digital signal eller bara att signalbehandlingen sker med digitala verktyg?
Moment-23 skrev:2. Innebär DSP funktionaliteten att apparaten kan ta bort/minska basresonanser i rummet eller även reflektioner högre upp i frekvens?
Moment-23 skrev:3. Delningsfiltret verkar riktigt intressant. Kan detta användas istället för en cr80s i ett delat ino system?
Moment-23 skrev:4. Någon skrev att den borde kuna utrustas med en volympot och då fungera även som ett försteg. Vet du om den kan utrustas med en fjärrmanövrerad digital volymkontroll och om det finns tillräcklig strömmatning för det eller om man måste ha en separat matning för det?
RogerGustavsson skrev:Moment-23 skrev:Då jag är ganska oinsatt i detta men desto mer intresserad...
Vem är inte det!Moment-23 skrev:1. Att det är en DSP innebär det att den tar in en digital signal eller bara att signalbehandlingen sker med digitala verktyg?
Jag utgår ifrån att in- och utsignal är analoga. DSP står väl för Digital Signal Processing?Moment-23 skrev:2. Innebär DSP funktionaliteten att apparaten kan ta bort/minska basresonanser i rummet eller även reflektioner högre upp i frekvens?
Den kan ju inte göra något åt resonanser eller reflektioner! Däremot kan du göra tonkurveförändringar som kan mildra effekten av dem.Moment-23 skrev:3. Delningsfiltret verkar riktigt intressant. Kan detta användas istället för en cr80s i ett delat ino system?
I princip ja men inte fullt ut då lutningen på filtren inte är samma.Moment-23 skrev:4. Någon skrev att den borde kuna utrustas med en volympot och då fungera även som ett försteg. Vet du om den kan utrustas med en fjärrmanövrerad digital volymkontroll och om det finns tillräcklig strömmatning för det eller om man måste ha en separat matning för det?
Strömmen tas från USB-porten eller så gör du en egen försörjning. Det verkar som inte grunka behöver vara ansluten till en dator annat än vid inställning. Varför vill du att volymen ska regleras digitalt? Reglering i den digitala domänen själv väl upplösning?
Moment-23 skrev:Ang. 3: Det kommer kanske filterfunktion med rätt delning så småningom? För det är väl bara sw det handlar om i det fallet?
Ang.4: Jag uttryckte mig fel, det ska inte vara digital volymkontroll. Det ska vara analogt men jag har inbillat mig att en microprocessorstyrd volymkontroll utan motorstyrd potentiometer är mer exakt?
Edit: Kom på en sak till. Skulle man inte kunna bygga in detta kort i ett befintligt försteg?
Rundberg skrev:Will the new version also include selectable filter slopes?
MiniDSP team skrev:- As for the filter order, let's put that to the next revision. Some of the
preliminary work has been done in the background, but not to the point of
having a release ready. Adding filter order is actually quite a redesign of the
current charting/bypassing/configuration in the code. It's not a simple matter
of just cascading another biquad.... Safer to go step by step to keep things
stable. Don't worry, this feature will be out soon!
Aerob skrev:Hmmm... Har inte "hunnit" testa den än, men nu när det går att köra den
från Mac så tror jag inte det dröjer länge innan jag testar. Har bara några
små projekt som måste avslutas först...
Men, tänkte iaf uppdatera tråden med dessa två länkar:
http://www.minidsp.com/applications/linkwitz-transform
http://www.minidsp.com/support/forum/3- ... -transform
Nu är det enkelt att köra LT med andra ord...
Naqref skrev:*dräggel*![]()
Men varför ha kontakterna på motstående sidor. De é juente flådit.
The board is based on the Analog Device ADAU1701 chip, which is the hart of the design.
rikkitikkitavi skrev:SigmaDSP familjen från Analog har ju ett väldigt fint grafiskt utvecklingsverktyg som inte kräver ingående kunskaper i programmering eller för den delen filterteori.
minidsp skrev:That's indeed correct but we're not compatible with AD sigma studio simply because we don't know what their software is doing behind the scene & their software isn't freely available...
Ska försöka a hinna med att fota lite ikväll!rikkitikkitavi skrev:Naqref skrev:*dräggel*![]()
Men varför ha kontakterna på motstående sidor. De é juente flådit.
kortet är caddat så...
http://www.minidsp.com/components/com_v ... 69068f.jpg
någon som har den som kan ta lite bilder på kretskortet ovanfrån så man ser vad det är för kretsar ?
A/D-D/A + DSP chip + kringkrafs...
har mina misstankar men vill gärna ha dem bekräftade...
Användare som besöker denna kategori: Chris71 och 254 gäster