Haakan_W skrev:ingen aning ett snickeri som fixade åt mig slipning,spackling å lackering för en rimlig peng
Hörrö! Du vet väl att detta är diy-avdelningen?!

Moderator: Redaktörer
Haakan_W skrev:ingen aning ett snickeri som fixade åt mig slipning,spackling å lackering för en rimlig peng
Jax skrev:Har du räknat om basröret för den volymen filtret tar?
* Jax gömmer sig
Naqref skrev:Och sorterar mina elektronikkomponenter:
Bill50x skrev:Jag hoppas du inte förvarar aktiva komponenter i oskärmade förpackningar i dessa blå IKEA-lådor? IC´s, transistorer och vissa känsliga kondingar måste absolut förvaras i metall-påsar om du ska ha dom liggande i vanliga plastlådor. De rosa sk "antistatpåsar" duger inte!
/ B
Max_Headroom skrev:Bill50x skrev:Jag hoppas du inte förvarar aktiva komponenter i oskärmade förpackningar i dessa blå IKEA-lådor? IC´s, transistorer och vissa känsliga kondingar måste absolut förvaras i metall-påsar om du ska ha dom liggande i vanliga plastlådor. De rosa sk "antistatpåsar" duger inte!
/ B
Vad ska man ha för lådor till sånt då? Trä? Plåt? Jag ska snart köpa ett skåp till alla mina kompnenter och sånt jag har samlat på mig under åren (vilket visade sig bra idag: Jag hade köpt ytmonterade motstånd istället för vanliga, som jag skulle ha. Som tur var hade jag några gama liggande.)...
Tips på bra skåp med massor av lådor och fack mottages tacksamt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 223 gäster