Moderator: Redaktörer
Stenberg skrev:Jag tror att jag sett fel på bilden (och läst slarvigt antagligen).
Det ser ju ut som om du breddar muppsarna lite. Jag trodde det var någon bild på någon annan låda.
Då blir det ju helt rätt att sätta in tvingarna en bit.

kodapa skrev:Stenberg skrev:....
Ahh, OK, ja på de lådorna jag snickra själv har jag gjort såhär:
Stenberg skrev:I det här fallet så spelar det nog ingen roll alls men om man limmar fanerade sidor så kommer limningen synas tydligare eller om sidorna skulle vara tunna och böjliga så kan botten och toppen börja glida ur läge.
Fan, jag vill ju inte låta som om jag klagar. Det ser ju snyggt ut...
(Nya byggbilder)
Jisses!kodapa skrev:Jäklar vad bra det går för mig och mina frässtål...
Stenberg skrev:Du ska skjuta in stålet så långt som möjligt i spännhylsan. Justeringen på djupet gör man med fräsens djupinställning. Fräsarna kan böja sig annars eller ännu värre helt gå av och flyga iväg en bit.
När man måste utnyttja skaftet på fräsen för att nå så är man extra försiktig och man tar bara lite åt gången. Själva skaften verkar vara det som skiljer mest mellan dyra och billiga fräsar annars. Det är de billiga som går av och flyger iväg.
peetwa skrev:Jag har haft ett sånt här bygge i tankarn en längre tid fast med andra element. Kan du ta och sätta lite fart så man kan bli inspererad.
peetwa skrev:Du har angripit problemet i fel ände. Fört fräser man i hallen så det blir dam överallt. Sen låte man det ligga. Sen låter man hustrun säga att man måste göra det i garaget. Sen vägrar du. Sen får hon vinna. Sen blir hon glad när du är ute i garaget och jobbar.
Just det, du tar för mycket i ett svepkodapa skrev:MagnusÖstberg skrev:Jisses!kodapa skrev:Jäklar vad bra det går för mig och mina frässtål...
Du avverkar inte för mycket material på en gång och är superstark??
Nja, det är nog mer som Stenberg säger...
MagnusÖstberg skrev:Just det, du tar för mycket i ett svepkodapa skrev:MagnusÖstberg skrev:Jisses!kodapa skrev:Jäklar vad bra det går för mig och mina frässtål...
Du avverkar inte för mycket material på en gång och är superstark??
Nja, det är nog mer som Stenberg säger...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster