Moderator: Redaktörer
rikkitikkitavi skrev:ja du vet vem du skall prata med om du behöver ringkärnetrafos
MagnusÖstberg skrev:rikkitikkitavi skrev:ja du vet vem du skall prata med om du behöver ringkärnetrafos
Jag har köpt ett defekt Yamaha P2200 steg med nätdelen intakt. Bara att slita ut slutstegsdelarna och trycka dit UCD700 modulerna mot kylflänsarna och koppla på befintliga kontakter
+/- 81V vid 220V in
DVD-ai skrev:MEN... bygg ihopp ett par så att dom blir ORIGINAL QRs och sälja dom och tjäna en slant...
Fan, det e ju original lådor + original elemnt och filter... då är det ju ett par QRS ju..![]()
kostar väll 25000kr nya, borde gå att få typ 15000kr beggade eller något, då tjänare du ju in pengarna du lagt + lite till ju![]()
så hade jag gjort
MagnusÖstberg skrev:Ujuj...nu har de här lådorna hamnat i min ägo
Det ställer ju stora krav inför DIY-2011 i Göteborg.
Lådorna finns ju där så det får bli till att iordningsställa det på plats.
Det blir nog ett delat system med integrerad basmudul. Inte optimalt (föredrar ju utplacerade basmoduler, men det kan bli kul.
Har funderat lite och planen är iallafall dubbla Bremenbasar i slutna lådor som drivs med ett par UCD700 steg i botten. Volymen och uttagshålen är ju som gjorda för det. Sedan får vi se.
Egen byggtråd kommer.
MagnusÖstberg skrev:Jo, jag har faktiskt lekt lite och har filter klart. Har dock inte varit inne i ljudträsket på väldigt länge då annat varit på tapeten. Högtalarna står således fortfarande och dammar och Beakungen har även han lite grejjer han skall få av mig - som i sin tur spelar hemma hos stenberg på forumet sedan typ senast någon skrev i den här tråden..