White Line Fever - Lemmy

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
bajenleker

White Line Fever - Lemmy

Inläggav bajenleker » 2010-08-28 22:38

Ja ja, jag vet att det är en bok, men f-n så rolig.
Stod f.ö och lirade snurr med hela hans band en gång på 80-talet,
på gamla Daily News i Kungsan.
En sketen torsdag eller nåt....trevlig snubbe, men utseendet..?

Användarvisningsbild
Zeeall

Re: White Line Fever - Lemmy

Inläggav Zeeall » 2010-08-29 05:57

bajenleker skrev:Ja ja, jag vet att det är en bok, men f-n så rolig.
Stod f.ö och lirade snurr med hela hans band en gång på 80-talet,
på gamla Daily News i Kungsan.
En sketen torsdag eller nåt....trevlig snubbe, men utseendet..?

skitful, men vem bryr sig? suverän låtskrivare! :!:
Denon AVR-2106 - LTS F1 - Thorens TD160 MkII / Ortofon OM30 - NAD 5320

Användarvisningsbild
tobm

Inläggav tobm » 2010-08-29 09:39

Om man får tipsa om en annan bra biografi så rekommenderar jag "Papa John" om John Phillips från Mamas & the Papas. Helt osannolikt att han levde till 2001, drogintaget var kopiöst. Efter boken kom (mitten på 80-talet, tror jag) har det ju även kommit fram att han hade en sexuell relation med sin dotter (åtminstone enligt dottern). Inte så mysigt. Men, som sagt, boken är riktigt bra.

joseph

Inläggav joseph » 2010-08-29 12:06

Jag var inte så imponerad. Han kan skriva riktigt bra låtar, men författare vet jag inte. Säkert har väl bara "co-författaren" vävt ihop diverse skrönor om SÅ MYCKET KNARK ÅT JAG och SÅ MYCKET SEX HADE JAG, dvs "rockmyten" man vill bli itutad när man läser sådana böcker (the dirt och vad de nu heter).

Bäst var väl skildringarna av musiklivet i england på 60-talet, och en liten lektion om de olika konstellationerna av Motörhead, den diviga Brian Robertson etc.

vh J

Användarvisningsbild
Magnus

Inläggav Magnus » 2010-08-29 14:57

http://www.youtube.com/watch?v=Mg0mjnFkeqw

Undra när den dyker upp... :)
//Magnus

Born to lose -Live to win

*mag på www.hififorum.nu www.autopower.se www.dvdforum.nu www.helgon.net
*m_a_g på www.smygis.com
Foto: www.fatalpath.tk

Användarvisningsbild
bajenleker

Inläggav bajenleker » 2010-08-30 14:53

//Säkert har väl bara "co-författaren" vävt ihop diverse skrönor om SÅ MYCKET KNARK ÅT JAG och SÅ MYCKET SEX HADE JAG,//

Jaha ja.....varför skriver du detta i versaler?
Har läst ett gäng sidor nu på tuben i morse, inga avsugningar eller tripper, samma bok?

Fr. s. 212, efter flytten till USA.
"Det första skivbolaget gjorde när jag kom dit var att bjuda på brunch på kontoret - brunch. Vad fan är brunch? Kan de inte stava till lunch, har de problem med bokstaven l?

joseph

Inläggav joseph » 2010-08-30 23:21

bajenleker skrev:Jaha ja.....varför skriver du detta i versaler?
Har läst ett gäng sidor nu på tuben i morse, inga avsugningar eller tripper, samma bok?

"Det första skivbolaget gjorde när jag kom dit var att bjuda på brunch på kontoret - brunch. Vad fan är brunch? Kan de inte stava till lunch, har de problem med bokstaven l?

Versaler för att det skulle låta som billiga aftonbladetlöp för att locka till läsning, gärna rubriker med sex och knark.

Hoppar han inte i höet redan i typ första kapitlet - rent bokstavligen? Vill också minnas att det var prat om orgier i de finska skogarna och en massa prat om hur enormt mycket syra de tog, vilka som dog på vägen, etc.

White line fever, ja. Författare Lemmy, samt en co-author, minns inte vem. Antar att det betyder att han inte skrivit en rad själv, ungefär som Miles Davies "självbiografi".

vh

Användarvisningsbild
Zeeall

Inläggav Zeeall » 2010-08-31 02:36

Antar att det är en spökskrivare.
Denon AVR-2106 - LTS F1 - Thorens TD160 MkII / Ortofon OM30 - NAD 5320

Användarvisningsbild
Magnus

Inläggav Magnus » 2010-08-31 13:53

joseph skrev:
bajenleker skrev:Jaha ja.....varför skriver du detta i versaler?

Versaler för att det skulle låta som billiga aftonbladetlöp för att locka till läsning, gärna rubriker med sex och knark.

Hoppar han inte i höet redan i typ första kapitlet - rent bokstavligen? Vill också minnas att det var prat om orgier i de finska skogarna och en massa prat om hur enormt mycket syra de tog, vilka som dog på vägen, etc.

White line fever, ja. Författare Lemmy, samt en co-author, minns inte vem. Antar att det betyder att han inte skrivit en rad själv, ungefär som Miles Davies "självbiografi".

vh

:?: var det inte en biografi ? Vad ska han skriva då tycker du?

Lemmy är = sex, drugs and rock n roll !!! Vill man läsa om något annat kanske det är bättre att välja en annan biografi :wink: :P
//Magnus

Born to lose -Live to win

*mag på www.hififorum.nu www.autopower.se www.dvdforum.nu www.helgon.net
*m_a_g på www.smygis.com
Foto: www.fatalpath.tk

Återgå till Skivrekommendationer