Projektet är precis som för ett halvår sedan ungefär, att sätta ihop en rörhäck, som alla kan bygga, och till en rimlig peng.
Tanken är att man ska löda punkt-till-punkt (utan att ha ett fint etsat kort..) och att det ska fungera. Min första tanke var att det skulle vara ett slutsteg, det är ju roligare med ett sådant liksom, och att det ska gå att bygga för under 2-3kkr ca. Därefter kan man ju köpa ett istället...
Nå, vad säger ni? Alla ni som suttit med RIAA-byggen och diverse förstärkarbyggen med rör, är dett möjligt? Gärna ska det vara ett steg som går att dimensionera litet efter egen ficka, dvs byt trafo och slutrör (eller vad det nu är som ska bytas) och man har ett steg som funkar finfinare än det billigare. Går sådant att göra?
Om man surfar runt finns tusentals olika (överdrift) konstruktioner som man kan ta och bygga, men det vore roligare om vi drog ihop ett här tillsammans. Så alla som vill kan lära sig något av det hela istället.
Mål:
- Kunna använda till ett par små högtlare.
- Vara lättbyggt
- Rimliga pengar
- Vara möjligt att "bygga ut" för den som vill ha större uteffekt.
Jag har precis som innan mycket liten kunskap inom området, men antar att det finns någon/några därute som är intresserade. Om inte det finns något intresse så, tja jag måste ha mig en rörhäck iallafall! Och om det fortfarande inte finns något intresse alls, då var väl det synd. Överaska mig med intressanta och sprudlande idéer!
Mvh Jocke