MagnusÖstberg skrev:Varsegod!
Så omtänksam som Ingvar är om sina konstruktioner kan du förvänta dig ett gott resultat!
Har tyvärr inte hört de inbyggda, men flera konstruktioner med B67.
Närmaste person som jag vet som har finns i Umeå, lite långt för mig

Hej Magnus
Är det Hassesolo du menar ?
Jag har just skickat PM till honom med lite frågor...
Om man söker på nätet finns det ingenting skrivet om cc-PC2, cc-PC1 etc (förutom Hassesolos) . Kanske ingen storsäljare...
Annars har "In-Wall" verkligen blivit populärt den senaste tiden och många högtalartillverkare hakar på trenden. Det är det perfekta DIY området vad gäller HiFi enligt min mening. "Lådan" är ju gömd och kräver inga möbelsnickerifärdighter. Synnerligen kostnadseffektivt då en exklusiv låda kostar kosing så kan man lägga krutet på element och filter istället. Vad jag förstår, har man dessutom inget att förlora ljudmässigt på In-wall. Faktiskt motsatsen, teoretiskt slipper man både kantdiffraktion "baffelstep" kompensation.
Nackdelen är att man inte kan vinkla elementen mot lyssningsposition om man har vinkelräta väggar. Detta vill jag färbättra genom att vinkla elementen (men då får jag kantdiffraktion istället iofs..). Men, med bra kompromissser hoppas/tror jag att man kan få minst lika bra ljud med In-Wall som med fristående högtalare.
Om andra har synpunkter på detta så mottages detta tacksamt eftersom jag inte bestämt mig för In-Wall riktigt än.....
mvh
LageB