MagnusÖstberg skrev:i28 tycker jag är den vackraste Ino-ljudalstraren, förutom de nya Z-basarna.
Har du någon info/bild om dom nya Z-basarna?
Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:i28 tycker jag är den vackraste Ino-ljudalstraren, förutom de nya Z-basarna.
Nattlorden skrev:Måste vara något överdelsspecifikt du går igång på då, för från diskanten och ned är de ju i princip lika.![]()
![]()
Visst är det så... lyssningen är viktigast. Sen tycker jag nog att Ino är lite skumma att fotografera, eller i varje fall tolka hur de ser ut från foton. Jag hade ju sett en halv miljon foton på pi60, men jag var ändå inte beredd på hur små de var. Där är något speciellt med formfaktor hos dem - om de är ovanligt kvadratiska sett uppifrån eller vad det är. Men de gör sig bättre IRL än på foton, så även i28 - och då hade de för min del en hel del förväntan att leva upp till då jag gillat dem på bild ända sedan jag såg den där grågenomfärgade-fågelögonlönn-versionen.
De jag tänker på är väl inte dagsfärska direkt...subjektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:i28 tycker jag är den vackraste Ino-ljudalstraren, förutom de nya Z-basarna.
MagnusÖstberg skrev:De jag tänker på är väl inte dagsfärska direkt...subjektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:i28 tycker jag är den vackraste Ino-ljudalstraren, förutom de nya Z-basarna.
Nattlorden skrev:i32 är väl lite djupare(?), så det blir ett lite annat bredd/djupförhållande. Förstår precis vad du menar. Nu kommer mina att bli upptryckta i ett hörn med dämpmaterial på två sidor om, så det hade väl knappt synts någon skillnad på i28 & i32 just hos mig.
Nattlorden skrev:Ett lager häftgrund pårollat nu. Hade visst en bruk kvar sedan senast.![]()
( Försökte pruta på Bauhaus på en bucklig bruk guldmetallicfärg, men den gubben gick inte, så det blev ingen sådan. Kanske bäst så.)
steveo1234 skrev:Kommer du att använda högtalarna för hemmabio eller musik? Eller, kanske både ock? Är tanken att ersätta piP och användas med dina gröna torn?
Komorok skrev:Hörru! Vad händer? Ska du köra på fegmetoden ändå?![]()
Det är ju nästa så jag lackar ur här!
Nä visst ja. Det är ju du som lackar...
Ja, den var dålig, men det gör inget, för du lär bli nöjd med dina
skönheter ändå
Komorok skrev:Maskeringstejp blir din bästa vän.
Hmm en tanke är ju att swirla dem. Dvs hälla färg på ytan av ett vätske-
bad och doppa dem så att de får ett hypnotiskt mönster likt Steve Vais
gamla gitarrer.
Nattlorden skrev: Jag hade ju sett en halv miljon foton på pi60, men jag var ändå inte beredd på hur små de var.
shifts skrev:Det är så roligt att det är pi60-lådor som står bredvid. Det är ett sådant
sjulhelsikes monster.
subjektivisten skrev:Mitt tips till nattis är att så snart som möjligt köpa en cr80s
Ragnwald skrev:Aj aj aj... tvärt om, passa på att köp nu, innan det är för sent.
Å så äktenskapsförord på alla ljudpryttlar.
MagnusÖstberg skrev:Nu har du rollat, men jag vill annars ge tips om Biltemas sprutprimer. Lättslipad och jämnt blir det.
MagnusÖstberg skrev:Kör en test på nån MDF-skiva först..
Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Kör en test på nån MDF-skiva först..
Undersidan på foten borde väl funka bra till det.
KarlXII skrev:Kom ihåg: Många, nästan tröttsamt tunna lager. Blir det rinningar med sprutspackel är det skitjobbigt att slipa det jämnt igen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster