Moderator: Redaktörer
Vinylcalle skrev:Den blev ju jättefin. Tyckte speciellt om att du fixat till kanterna. Har du slipat ner med slippapper eller hur gick du tillväga?
MvH Carl
Skapara skrev:Precis, det är ju det ändå det som räknas i slutändan, ljudet alltså.
En sak jag undrat lite över är att varje gång jag stänger av den så knäpper det till i hörlurarna eller högtalarna. Det måste väl ändå betyda att någon form av signal kommer ut till elementen, eller?
Greengrass skrev:Har just mätt min "lilla" förstärkare Maranz Model 1060, den har ett orginalkabinett på 19 mm. Med tanke på att din receiver är en bra mycket större och tyngre best, kan du lika gärna beställa ett kabinett med ännu grövre diameter! Det är ju en stor fördel när man har en snickare till hands. Då kan man få ett träkabinett skräddarsytt i nästan vilka dimensioner som helst. Glöm bara inte att be snickaren lämna lite utrymme längst bak för ett ventilationsnät i hålstansat plåt. Kolla URL-länken här nedan:
http://www.fmtunerinfo.com/Marantz4400top.jpg
Grymt snygg är den där Model 4400!
Greengrass skrev:Verkligen prisvärt får man nog påstå. Du får gärna lämna snickarens telenr, om du törs. Han kommer snabbt att ha famnen full med beställningar från oss på faktiskt.se, misstänker jag!
Fjonkalicious skrev:Gå inte händelserna i förväg nu. Tänk om du inte får fart på receivern rent tekniskt, eller om det kommer kosta onormalt mkt pengar. Då har du lagt pengar till att göra en trälåda?
Jag skulle uppskatta att han gör den i Mdf eller plywood. Det kostar inte många hundra för en skiva. Sen måste han fanéra också, men det skriver du inget om? Hoppas att det är inkl. i skivpriset.
Mvh
Filip
nissen skrev:Hur går det med 4400?Har selv en men mangler hylsteret på en av de fire små vri knappene øverst til venstre.Noen som vet om de går an å få tak i noe sted? Ps.Hvordan gikk det med reparasjonen og tre chassiet? Mvh.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster