Moderator: Redaktörer
Poppen skrev:Ska jag skaffa mig en sub till ?
Vee-Eight skrev:Det finns alltid plats och dåliga ursäkter för fler subar. (Gammalt faktiskt-ordspråk)
jannemannen skrev:Att man inte kan få bra bas med bara en sub är en myt !
Mvh/Janne
subjektivisten skrev:jannemannen skrev:Att man inte kan få bra bas med bara en sub är en myt !
Mvh/Janne
Möjligt men jag har inte, under 15 år, hört en enda anläggning med en sub som funkat bra. Det kan vara att jag missat dom som fått till det.
ThePreTor1aN skrev:Det går lätt om man har bra grejer. Det är ju inte lätt med en Denon för 2000 kr.
Nattlorden skrev:ThePreTor1aN skrev:Det går lätt om man har bra grejer. Det är ju inte lätt med en Denon för 2000 kr.
Gör Denon subwoofers?
2-ch skrev:Stänger jag av min ena sub så är den största skillnaden att jag vet om det. Fast det är klart... skillnaden blir naturligtvis större ju högre jag spelar. Men på låg volym är en eller två knappt detekterbar annat än psykologist
I alla fall i mitt rum, men Poppen kan själv få skaffa sig en uppfattning om det istället för att gå på vad andra säger.
Ett PM till mig så löser vi den detaljen.
+1KarlXII skrev:Jag har hört bra återgivning med en sub och katastrofal återgivning med flera subbar så det är omöjligt att säga på förhand.
Är du nöjd med en - bra.
Låna in en till och se om det blir bättre.
Poppen skrev:Märkligt nog låter det bra...
subjektivisten skrev:Okej, vart och vad kan man lyssna på en anläggning som låter kanon med en sub?
subjektivisten skrev:Jag tycker dom gångerna jag hört en sub så har det varit bumlig återgivning men rätt rejäla toppar och dalar.
ThePreTor1aN skrev:subjektivisten skrev:Jag tycker dom gångerna jag hört en sub så har det varit bumlig återgivning men rätt rejäla toppar och dalar.
Har den varit kalibrerad?
-Martin- skrev:ThePreTor1aN skrev:subjektivisten skrev:Jag tycker dom gångerna jag hört en sub så har det varit bumlig återgivning men rätt rejäla toppar och dalar.
Tyvärr går det inte att kalibrera en sub så att det passar alla positioner. Bara så ni vet...
steveo1234 skrev:-Martin- skrev:ThePreTor1aN skrev:subjektivisten skrev:Jag tycker dom gångerna jag hört en sub så har det varit bumlig återgivning men rätt rejäla toppar och dalar.
Tyvärr går det inte att kalibrera en sub så att det passar alla positioner. Bara så ni vet...
Nej, men det går att kalibrera den så den funkar för båda öronen oavsett position. Nästan i alla fall.
-Martin- skrev:steveo1234 skrev:-Martin- skrev:ThePreTor1aN skrev:subjektivisten skrev:Jag tycker dom gångerna jag hört en sub så har det varit bumlig återgivning men rätt rejäla toppar och dalar.
Nej, men det går att kalibrera den så den funkar för båda öronen oavsett position. Nästan i alla fall.
Beror på vilka krav man har. +/-10 dB kanske. Inte bättre.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster