Metod och tillvägagångssätt skiljer sig dock lite från Chriss, vilket antagligen kommer visas..
Dock är detta den första "riktiga" prototypen (de som varit här länge kanske kommer ihåg den förra prototypen).
Inspiration kommer från flera håll men kanske främst Carlsson. Dock vill jag inte ha den orthoakustiska effekten (alla reflexer) utan det är väggstödet som jag finner mest intressant.
Har inte riktigt tid att skriva mer just nu men det är ju en början. Slänger in en bild också som visar hur det är tänkt att se ut.
Elementen blir 1 tum, 5.25 till toppen. Basdelen har jag inte riktigt bestämt mig för än..
edit:
Kanske sa säga nåt om det jag nämner i första inlägget. Alltså hur jag skiljer mig i metod och tillvägagångssätt från tex Chriss.
Jag bygger mycket i "huvet". Jag får en idé sen formar jag mig en generell bild av det jag vill skapa. Ofta drar jag upp en skiss med utsatta mått som jag sedan jobbar ifrån. Ibland kanske jag skissar lite mer detaljer men för det mesta så "kör" jag bara och låter det ta form medan jag arbetar. Problem som uppstår löser jag på plats oftast och även om slutresultatet kanske inte blir exakt som jag tänkt så ligger det oftast väldigt nära.
Så inga detaljerade CAD-ritningar eller dyligt för min del alltså. Det är sällan jag bestämt mig så pass i förväg att jag vet detaljer som vilken elementdiameter (exakt) det blir osv. Ibland kan jag tom flexa med låddimensioner eller materialval långt in i ett projekt. CAD är därför inte något som jag upplever är väl investerad tid, även om jag förstås tycker det är kul och imponerande med avancerade CAD-ritningar.
Sen är det klart, kunde jag CADa som ett proffs skulle det kanske vara annorlunda. Men som det är nu hinner jag bygga ett par lådor innan CADandet skulle vara klart. :)
Just detta projekt har jag funderat på i 5 år nu så även om det kanske låter som haffsjobb så finns det en hel del tankearbete bakom.
ps
hoppas ingen läser detta som nån kritik eller dömande av hur man ska göra. Det är bara hur jag gör det. Jag är väldigt imponerad av projekt som Chriss.
ds