nya Brysselburkar står och värmer lite nu. Lite bilder i förlåtande ljus till att börja med.
Berättar mera om bygget när tid finnes.
//Ekan

Moderator: Redaktörer

bomellberg skrev:Jättefina!
celef: det ser ut som att han ännu inte har mätt upp hur mycket diskanten ska justeras i djupled. Det är ju förberett för att kunna justera diskantens läge.
Mr_Ekan skrev:delning straxt under 2,3 kHz just nu.
Kalejdokom skrev:Mr_Ekan skrev:delning straxt under 2,3 kHz just nu.
Jag använder själv den basen (som midbas/mellanregister) i mina 3-vägare men delar HP runt 1400Hz, mest på ryktet om att basen har problem med uppbrytningar längre upp. Upplever du behov att kompensera för det vid såpass hög delning? Hur brant delar du?
Mr_Ekan skrev:PS. Verkligen snygga högtalare du byggt!DS
Mr_Ekan skrev:Sen till nöten... Det finns ett konstruktionsfel inbyggt här, är jag rädd. Dagens ingenjörsnöt blir därför att spotta problemet - innan jag lägger upp mätresultat.
Kalejdokom skrev:Mr_Ekan skrev:Sen till nöten... Det finns ett konstruktionsfel inbyggt här, är jag rädd. Dagens ingenjörsnöt blir därför att spotta problemet - innan jag lägger upp mätresultat.
Basreflexröret är för kort. Med den dimensionen behöver det vara närmare 40cm för att nå 29Hz@30liter.
Min gissning alltså...
Martin skrev:Ser mycket genomtänkt ut! Tom slits för kabeln till diskanten.Har du funderat på en DXT-diskant?
Jag har bägge. H1212 i fronthögtalarna i vardagsrummet och DXT i datorhögtalarna.Mr_Ekan skrev:Martin skrev:Ser mycket genomtänkt ut! Tom slits för kabeln till diskanten.Har du funderat på en DXT-diskant?
Ooo ja! Men den släpptes något efter jag köpte H1212. DXT vinner ju i spridning, men jag tror Zaph håller H1212 något bättre avseende distorsion. Visst har du testat DXT?
//Ekan
pgmj skrev:Du kan ladda upp PDF till http://www.scribd.com/
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 12 gäster