Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Funkar inte det så tycker jag du skall sälja att elementen till johan_lindroos och skaffa nått annat.
ssoep skrev:BAS? Vad är nästa nivå?
Sitter med 8st NHT 1259 och 4Kw och mata dem med.
Det har hänt någon gång att de inte hängt med eller att proppen/ automatsäkringen löst ut. Kan det vara ett strömproblem?
Hur går man vidare 8 st 12" till, TH, IB eller gigantiska horn?
Testade med 4 st JBL 2226 bra som fn, men ingen bas under 30-35Hz.
Så vad är nästa steg om man vill kunna spela starkt ner till ca 20Hz?
MagnusÖstberg skrev:Njae, Steve1234.
NHT1259 är med dagens mått inga stjärnor när det gäller slaglängd. Det finns nog mer lösningar än IB vid alla tillfällen![]()
Max 20mm, vet inte XmechPiotr skrev:Vad har elementet i fråga för Xmax?
/Peter
MagnusÖstberg skrev:Tyckte bara det var kul att du nämde IB
Vad tusan är TH?
MagnusÖstberg skrev:Max 20mm, vet inte XmechPiotr skrev:Vad har elementet i fråga för Xmax?
/Peter
Kan nästan tro att steget kroknar i låga frekvenser.

steveo1234 skrev:MagnusÖstberg skrev:Max 20mm, vet inte XmechPiotr skrev:Vad har elementet i fråga för Xmax?
/Peter
Kan nästan tro att steget kroknar i låga frekvenser.
NHT1259 har väl inte ett Xmax på 20mm? Det är väl snarare någonstans runt 12-13mm eller nåt?
Ragnwald skrev:Nattlorden skrev:Xmax 13mm, Xmech 21mm
Om Xmax är 13mm så är den totala linjära slaglängden p-p 26mm och Xmec torde ligga på åtminstone en bit till.
Ragnwald skrev:Du är säkert mer insatt i dessa element än jag, men Xmec kan inte vara mindre än Xmax.
Fackamato skrev:Är reglerna så att xmax alltid anges 1-vägs och xmech alltid anges p-p?
Fackamato skrev:steveo1234 skrev:Fackamato skrev:Är reglerna så att xmax alltid anges 1-vägs och xmech alltid anges p-p?
Nej. Båda anges enkel väg. Bortsett från hysteriska bilelementtillverkare som anger allt p2p.
Bra, trodde jag var galen.
ssoep skrev:Så vad är nästa steg om man vill kunna spela starkt ner till ca 20Hz?
Nattlorden skrev:Ragnwald skrev:Du är säkert mer insatt i dessa element än jag, men Xmec kan inte vara mindre än Xmax.
Nej, därför borde det vara lätt att förstå att det gällde enkel väg, inte fullt slag.
Ragnwald skrev:Jag reagerade på att du angav Xmec som mer än dubbla Xmax, men du har säkert rätt.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 14 gäster