Fundering om bs-60

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

eriken

Fundering om bs-60

Inläggav eriken » 2010-09-11 18:47

Jag har börjat fundera lite på vad ett par bs-60 skulle kunna åstadkomma hemma hos mig till mina pi60. Det jag hoppas vinna är en jämnare frekvensgång och bättre artikulation i basen. Jag har läst manifestet och förstått att de är basstöd som drivs av samma förstärkare som huvudhögtalarna.

Men jag har inte riktigt lyckats förstå det där med bc60. Den ska kopplas in mellan för och slutsteget och är en passiv kontrollbox. Kan någon beskriva hur hela riggen blir kopplad om man har bs-60 och bc-60 anslutna till slutsteget?

Sedan undrar jag hur noga det är med placeringen av bs-60 och hur lätta de är att "få till" så att de spelar klockrent ihop med pi60. De spelar ju upp till 500 Hz så det är väll ganska noga då att man får det i fas med huvudhögtalarna eller gäller det högre frekvenser? Jag tänker nu på placeringen i djupledd, mitt rum tillåter endast en placering innanför pi60 ca 20 cm från vägg som också huvudhögtalarna står.

Samt hur mycket effekt vill dessa lådor ha? Jag kör nu med pa9 vilket funkar ypperligt till pi60 men kanske mest troligt blir för klent till även bs-60?

Återgå till Wänner af Ino