Jag kan bara säga att jag är KÄR!!! i i32s då, inte mattias.
(Vill bara förtydliga att det är inget fel med mattias. Han är en mycket trevlig person)
Jag har tidigare bara lyssnat på piP vilket alltid har låtit mycket bra, men i32s är en helt annan klass.
Det som slog mig mest vart två saker.
Först ljudbilden som var helt fantastisk. Kändes precis som att musikerna stog framför mig. Ibland lät det som att ljudet kom från 10olika riktningar. Ljudet "släpper" riktigt fint från högtalarna och det är svårt att avgöra riktningen på ljudet många gånger. Mao en riktigt fin stereo bild.
Sen så var det detaljrikedommen på diskanten. Jösses vad den tar fram minsta lilla detalj, på båda gott och ont.
Låtar som jag lyssnar på dagligen i många år upptäckte jag helt plötsligt nya detaljer i

Dock så var den inte så förlåtande mot sämre inspelningar.
När vi spelade dissection och annihilator så kunde det stundtals skära lite i öronen från diskanten och vi fick sänka.
men när skivan lät bra så LÄT DET BRA

roger waters - amused to death och pink floyd DSOM lät helt fantastiskt bra.
Och sabatons screaming eagles var nog något av de mest brutala jag hört. Smattrande baskaggar och rivande guror med bra ljud är fantastiskt \m/
Vilka ino modeller har denna diskant? antar att det är samtliga signatur system från pi60s och uppåt eller är jag ute och cyklar?
Basen var dock inte sämre den, bara inte lika mycket "wow" faktor på den.
prof Y-4 spelade djupt och väldigt kontrollerat.
Synd bara var en resonans peak runt 30hz som ställde till det vid lite tyngre bas musik. Allt annat lät dock riktigt bra.
Det var en mycket trevligt eftermiddag. Vi snackade musik och akustik, och allt därimellan, käkade pizza, och bråkade med en klämbox som inte ville sammarbeta riktigt.
Nu har jag fått lite bättre koll på vad de större Ino systemen klarar och jag känner det in i själen att jag vill ha ett

Tackar för besöket Mattias var upplysande och trevligt. Återkommer gärna någon annan dag och lyssnar med.
Kan jag ta med mig min dator och visa fördelen med ett äppelbaserat mediabibliotek.