Moderator: Redaktörer
celef skrev:jag gillar enkla grejjor, ju enklare ju bättre, det enklaste mätsystemet jag vet är nog clio, föredömligt tack vare sin egen hårdvara, för mig är nog clio måttstocken, om clio bara funnits i en usb-version...
mätprogram för vanliga ljudkort har ju den stora fördelen att vara billiga, nackdelen är meckandet med kopplingar och tillbehör
det som egentligen behövs är en enkel kopplingsdosa för impedansmätningar och en vettig mikstärkare för panasonickapslarna, just mikstärkaren är av någon anledning väldigt svår att hitta å köpa
jag skulle gärna se att någon startade en produktion av sådana
linnar skrev:Jag har en mickförstärkare på papper än så länge (tidsbrist).
www.linnaraudio.com/matinstrument/matro ... tskort.png
Jag har också en kabel på gång. Alltså en kabel som man löder ihop enligt ett mönster. Genom att sätta i kontakter eller dra isär kontakter kan man mäta allt so går att mäta med alla förekommande mjukvara.
Skulle det vara något?
Jag har hållit inne med den pga att jag inbillat mig att det intefinns något intresse.
Clio är bra, antagligen det bästa som finns för de pengarna som tyvärr är för mycket för vanligt folk.
Om jag kommer så långt att jag (och en kille till) realiserar mätdelen i Simba så kommer program och mätjigg anpassas så att det blir enklalste möjliga. har inte kollat in problematiken ännu så jag kan inte lova att det blir bättre.
celef skrev:har du kollat in praxis, dom använder väl en sådan kombination av egen och befintlig hårdvara som du funderar kring
UrSv skrev:Har du sett denna konkurrent till Mätro-2? Kostar en tusenlapp såvitt jag förstår.
UrSv skrev:HifiDIY har massor med skoj saker. Dock inte så bra hemsida eller engelska...
RogerGustavsson har rätt länk ovan.
RogerGustavsson skrev:UrSv skrev:HifiDIY har massor med skoj saker. Dock inte så bra hemsida eller engelska...
RogerGustavsson har rätt länk ovan.
Hittade du ett pris någonstans?
Could not insert new word matches
DEBUG MODE
SQL Error : 1030 Got error 127 from storage engine
INSERT INTO ftbl_bbsearch_wordmatch (post_id, word_id, title_match) SELECT 1043980, word_id, 0 FROM ftbl_bbsearch_wordlist WHERE word_text IN ('kollat', 'igenom', 'mätapparaten', 'kina', 'ersätta', 'mätro', 'verkar', 'användas', 'justmls', 'komplett', 'mätapparat', 'egentligen', 'ersättare', 'mäta', 'kablar', 'löst', 'slutsteg', 'mikrofonförstärkare', 'mäter', 'lösa', 'delar', 'hel', 'del', 'koppla', 'mellan', 'mätningarna', 'kalibreringen', 'osäker', 'kablarna', 'kopplas', 'exakt', 'sätt', 'osv', 'dessutom', 'kalibreras', 'oftast', 'slutsteget', 'resten', 'definitivt', 'mikrofonförstärkaren', 'ovanstående', 'beskrivning', 'skillnaden', 'omkopplingar', 'görs', 'via', 'omkopplare', 'kopplade', 'kineskiska', 'lådan', 'inga', 'kalibrering', 'frekvens', 'impedans', 'troligtvis', 'byta', 'hand', 'endast', 'uppnått', 'idén', 'särskild', 'mätslutsteg', 'plats', 'sverige', 'lär', 'kosta', 'avsevärt', 'mätro2', 'kostar', 'hundringar', 'bygga', 'redan', 'elektronikskrot', 'hemma', 'uppnå', 'låg', 'kostnad', 'lätt', 'förekommande', 'mätmjukvara')
Line : 287
File : /u02/webdata/faktiskt.se/includes/functions_search.php
Linnar skrev:Mätro-2 kanske kostar några hundringar att bygga för de som inte redan har elektronikskrot hemma.
Det jag vill uppnå är låg kostnad, lätt att bygga, exakt att mäta med, och för alla förekommande mätmjukvara.
Ragnwald skrev:Linnar skrev:Mätro-2 kanske kostar några hundringar att bygga för de som inte redan har elektronikskrot hemma.
Det jag vill uppnå är låg kostnad, lätt att bygga, exakt att mäta med, och för alla förekommande mätmjukvara.
Har du öppnat shopen nu?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster