Moderator: Redaktörer
MrQaffe skrev:Det går inte att göra masvis som en plugg till foobar eller winamp, elller är det kanske riskabelt map precission? kanske vore det ändå ett bra sätt att sprida budskapet, kanske en "masvislight" version som funkade som plugg bara för att sprida det och väcka intresse och debatt på flera ställen än faktiskt o lts kretsar. Som plugg skulle man ju även få stöd för en uppsjö av filformat.
Svante skrev:Ja, man kanske ska annonsera det här också att MasVis 1.2 är släppt. Den kan läsa flac och mp3 om man har en codec, och den kan göra websidor med hela album. Websidan innehåller en länksida så att det blir lätt att länka till den.
MrQaffe skrev:Jag kan inte programmera pluggar, annars hade jag gjort några jag önskar, men det kanske finns nån som kan det, det handlar antagligen mest om att anpassa datatrafiken in till masvis, resultatet kan ju sparas eller visas separat som redan sker idag, så där borde det inte behöva anpassas mycket. Kanske är nått för ett sourceforge projekt. nån här på forumet kanske kan sånt, vem vet.
Asmo skrev:MrQaffe skrev:Jag kan inte programmera pluggar, annars hade jag gjort några jag önskar, men det kanske finns nån som kan det, det handlar antagligen mest om att anpassa datatrafiken in till masvis, resultatet kan ju sparas eller visas separat som redan sker idag, så där borde det inte behöva anpassas mycket. Kanske är nått för ett sourceforge projekt. nån här på forumet kanske kan sånt, vem vet.
Vad som hade räckt för min del hade varit om man kunde högerklicka på en låt i playlisten och sen öppna den med masvis därifrån. Vilket man bara behöver foo_run för... om det bara hade gått att öppna filer med masvis vilket inte fungerar för mig i windows7 x64 iaf. Alltså om jag tar Open with (öppna med?) i windows utforskaren och väljer masvis startar programmet men laddar inte in filen.
Helst skulle den lagt till varje fil i samma fönster och inte startat en ny för varje, hade detta funkat hade det varit trevligt
Men tackar för flac och mp3 supporten annars.
carpelux skrev:Jag använder mig av Catraxx för att katalogisera all min musik. Jag är i full färd med att Flaca CD-skivorna och länka dem till entryna i databasen, och det vore ju riktigt smutt att lägga in information från masvis i databasen.
Frågan är då: Finns det något sätt att få ut informationen från masvis i någon annan form än som grafik?
Vad jag förstår finns det inga växlar till exe-filen för att styra outputen?
carpelux skrev:Jag använder mig av Catraxx för att katalogisera all min musik. Jag är i full färd med att Flaca CD-skivorna och länka dem till entryna i databasen, och det vore ju riktigt smutt att lägga in information från masvis i databasen.
Frågan är då: Finns det något sätt att få ut informationen från masvis i någon annan form än som grafik?
Nej, ännu är MasVis inte ett program att köra från kommandoraden. Den kan göra websidor däremot, och det är väl inte alltför långsökt att man skulle vilja be MasVis 'Ta ljudfilerna i den här mappen, och gör en websida av dem och lägg den den här'.
Är det det du skulle vilja ha?
Svante skrev:Oj, de kom visst in trots att debug mode kom upp. Knasigt.
carpelux skrev:Det jag funderade på var göra ett program som loopar genom alla låtar i databasen, anropar masvis med sökväg/filnamn för var låt.
Sedan skulle jag vilja parsa outputen från masvis som text för att kunna plocka ut t.ex. crest eller peakvärde (eller något annat värde, jag har inte tänkt klart där). Outputen skulle kunna komma som text i ett cmd-fönster från exe-filen, till en textfil eller dylikt.
De parsade värdena skall sedan stoppas in i databasen för den aktuella låten.
carpelux skrev:Jag förstår och respekterar helt din tanke med masvis. det var därför jag ville fråga innan jag börjar plocka ut data från det.
Det jag tyckte var bra var att få crestfaktorn i databasen för var låt, t.ex. för att kunna jämföra olika versioner av samma låt.
Jag tar en titt på analysinfo.txt och om det skulle funka stämmer jag av med dig innan jag gör något.
Hoppas det är OK.
n3mmr skrev:Jag hart skickat ett par buggrapporter till support@tolvan.com, enligt hemsidans instruktioner.
Men har inte fått nån ACK eller NAK.
Svante skrev:n3mmr skrev:Jag hart skickat ett par buggrapporter till support@tolvan.com, enligt hemsidans instruktioner.
Du är placerad i kö och har nu plats ...
Nä. Jag såg dem, och de hamnade i mellankategorin där det är rimligt att jag ändrar saker och väntar med svar tills jag har ändrat sakerna. Den kategorin får längst svarstideftersom jag har ovanan att inte skriva löften i en ack för jag ogillar att lova saker som jag inte har gjort ännu.
Typ.
n3mmr skrev:Svante skrev:n3mmr skrev:Jag hart skickat ett par buggrapporter till support@tolvan.com, enligt hemsidans instruktioner.
Nä. Jag såg dem, och de hamnade i mellankategorin där det är rimligt att jag ändrar saker och väntar med svar tills jag har ändrat sakerna. Den kategorin får längst svarstideftersom jag har ovanan att inte skriva löften i en ack för jag ogillar att lova saker som jag inte har gjort ännu.
Typ.
Mjähä.
Man kan ju alltid skriva: jag har sett dina brev. Lovar ingenting.
Typ.
Svante skrev:n3mmr skrev:Svante skrev:n3mmr skrev:Jag hart skickat ett par buggrapporter till support@tolvan.com, enligt hemsidans instruktioner.
Typ.
Mjähä.
Man kan ju alltid skriva: jag har sett dina brev. Lovar ingenting.
Typ.
Ja, det vore trevligare. Ännu trevligare vore att lova och göra, men efter att ha lovat och sen inte orkat (vilket är otrevligare) så har det blitt sådär.
Lust skrev:Hörde "Ballroom Blitz" (Sweet, 1972) på radion nyligen och kom på mig själv att den lät rejält "komprimerad", sin ålder till trots.
Vore kul om någon MasserVisser kan kolla upp hur den ser ut.
Tack på förhand!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster