Moderator: Redaktörer
carpelux skrev:Jag håller på att fixa mig lite bättre ljud i mitt arbetsrum och tänkte börja med att skaffa lite bättre högtalare.
Idag har jag ett par okända popboxar / OA5-kopior med SEAS-element, de har ett "luftigt och lätt" ljud men har i princip 0 basåtergivning.
Jag sprang på ett par Boston Acoustics A-70 men har inte hittat så mycket info om dem.
Det jag sett på Google är mestadels positiva tongångar, men jag undrar om det finns någon här på Faktiskt som har egen erfarenhet av dem?
Skumkanterna är slut, men de är nog inga problem att byta.
carpelux skrev:Då har det hänt lite.
Det visade sig att slavbaskanterna var som klippta och skurna till elementen i dessa högtalare. Det var en del pyssel att frigöra kanterna från pappret, men det gick efter ett tag.
carpelux skrev:Jag gjorde så att jag först klippte bort så mycket som möjligt av membranet. Sedan lät jag skumkanten / resterande membran ligga i vatten en stund. Till sist petade jag bort resten av membranet från ovansidan. Det sitter hårt men men lite jobb går det att komma in under kanten och sedan sakta dra loss den från skummkanten. Kanten blir lite "rå" där membranet suttit, men jag lade på ett lager lim där vid monteringen.
Nu tror jag inte att det alltid är optimalt att använda dessa slavbasar, i fallet med Bostonhögtalarna passade de alldeles perfekt, men jag köpte hem ett extra par för att fixa ett par JPW P1 och där var det inte lika bra. Jag kommer därför beställa kanter till dem från Good Hifi / Speakerrepairshop i Holland för att få kanter som passar.
Om du vill kan du få de 8" kanter jag rengjorde för JPW:erna, skicka PM i så fall
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster