och ett par såna här

i ett par såna här.

Ellementkostnaden ligger på ca 1000 kr högtalaren. Dock brukar det ju vara dyrare att diya än att köpa färdigt vad det gäller element. Sen så för att använda mig av en faktisk-logik så tillverkas ju dessa i brottarserier för världsmarknaden och torde kunna pressa priserna till en bråkdel av det priset som man får ge för ett element i en liten batch. Vart vill jag komma. Jo jag hoppas att det är sjukt prisvärda grejer för 2200 kr ink. alla avgifter och frakt.
Ja det är inte så himla sexigt men någon gång måste man ju få tummen ur och så får man ju en testlåda med på köpet.
Vad är den stora trade-off:en? Ja, jag köper det ohört och det finns ingen mätningar eller parametrar så det kommer bli ovanligt mycket mörkerkörning från min sida.
Vad ska det bli? Jo ett bar bredbaflig slutna tvåvägare med vintagekänsla och waveguide.
Skall man se det som en brutalmod av en Behringer b2031p thruth eller en ny högtalare? Ja det får tiden utvisa.

Om det redan nu är någon i Skåneland som har en woofertester eller mätrig för att fixa ST-parametrar så skall ni veta att jag kan både fixa grymt käk och grymma bullar.