Moderator: Redaktörer
sportbilsentusiasten skrev:Hej, skulle vilja testa någon av INO-högtalarna.
Men vilken modell passar mitt lilla rum på 4.30*3.90?.
Talarna ska stå på långsidan.
Har lyssningssoffan ca 70cm ut från bakvägg.
Sidodämpning (på vägg) finns för sidoreflexerna.
Slutligen, någon som kan tänka sig att låna ut INOs i göteborgstrakten?
Förtäring bjuds på om ägaren förljer med, vilket vore trevligt!
tack för feedback!
EDIT
för info, ska bara ha 2st och ingen baslåda.
Föredrar snabb, snärtig, exakt och detaljerad bas före avgrundsdjup djupbas - om man måste välja..
sportbilsentusiasten skrev:EDIT
Föredrar snabb, snärtig, exakt och detaljerad bas före avgrundsdjup djupbas - om man måste välja..
Jasså, pr18 och pr24 duger inte?adzer skrev:Om ett delat system med basar inte är önskvärt så har du bara pi60 / pi60s att välja på. Förutom piP då men den e lite i minsta laget. pi60 är helt klart bättre om man har råd.
MagnusÖstberg skrev:Jasså, pr18 och pr24 duger inte?adzer skrev:Om ett delat system med basar inte är önskvärt så har du bara pi60 / pi60s att välja på. Förutom piP då men den e lite i minsta laget. pi60 är helt klart bättre om man har råd.
Jag skulle börja med att låna hem ett par piP. De är lätta att transportera och ger en god indikation på vad man kan förvänta sig med pi60 som förståss är mycket bättre på allt.
m_persson79 skrev:Om du med snärtig också menar attack (som jag föredrar - man blir nästan räddibland) och även i även i mellanreg. så kan jag varmt rekommendera pi60, piP haltar efter rätt bra där.
sprudel skrev:I rum av den storleken: piP!
Nej, han kunde ge avkall på just det, om hans andra kriterier uppfylldes.Ragnwald skrev:men trådskaparen efterfrågade avgrundsdjup djupbas
sportbilsentusiasten skrev:EDIT
sportbilsentusiasten skrev:Såg detta i en granntråd
Ino piP / piPs / iP / iPs = 1 meter (idealavstånd = 2 - 4 meter)
Ino pi60 / pi60s / i14 / i16s = 2 meter (idealavstånd = 3 - 6 meter)
Tyder ju på att piP skulle vara bäst, eller hur?
I mitt rum kommer det inte bli mer än 2m från lyssningsplats till resp talare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster