Moderator: Redaktörer
peetwa skrev:Om någon vill att jag skall kolla in något medans jag forfarande har lådan öppen så får ni vara snabba nu.
DVD-ai skrev:bilder !![]()
jag vill se hur basen ser ut lite mer och sedan är steget monterat i egen kammare eller öppet i lådan ?
celef skrev:hm, du behöver mer vikt än en 50-öring, du måste ha minst fem
sedan ser man på impedansen att du har fått in rippel, vikten sitter då inte bra, placera dem runt damkåpan istället
Naqref skrev:Kör annars med enkronor (7g) eller femkronor (9.5g). Gärna minst 4 st.
Om t/s-parametrarna ovan står sig efter en ny mätning så skulle jag kunna gissa på att man skulle kunna ha elementet i en lagom stor låda på 55-60l och lagomt underavstämd men det ligger ju utanför vad du vill bygga.
peetwa skrev:Ett sanbt överslag i basta visar på att det inte är några problem att vygga en låda på 60 liter (keele design) som med lite underavstämning spelar ner till 20 Hz om man skulle vilja det.
Naqref skrev:Ibland kanske man skulle läsa lite noggrannare...
celef skrev:och sedan betyder mätplatsen väldigt mycket, hemma duger bara armstödet på soffan, och är det ventilerat polstycke måste man ställa elementet på rediga distanser, det kan bli lite vingligt, då får man lösa det oxå
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 258 gäster