Moderator: Redaktörer
celef skrev:lycka till, men jag tror det är bäst att satsa alla kort på ett mätinstrument och fullt ut lära sig det, arta är ju ganska enkelt och med måååånga användare, sådant tycker jag är viktigt
först när man behärskar ett instrument tycker jag att det är lämpligt att testa ett nytt
celef skrev:usch va mycket skräp du hade på impmätningen, se över alla inställningarna
ett tips är att oxå medelvärdesmäta, kör linjärt och en tio mätningar, hur ser det ut då
kodapa skrev:celef skrev:du behöver inte krångla till det så, välj bara linear i averagerutan, då medelvärdesmäter den hundra mätningar som default
Såhär 10 st.
kodapa skrev:Hur ska jag göra med impulsen? Är det någon tid jag bör sätta i MLS mätningen utifrån längden på min impuls?
celef skrev:nått är knas, så där störigt ska det inte bli och fasvridningen där strax över 5k är helfel, finns det någon intern loop som är igång? du har kalibrerat innan mätning?
celef skrev:akustiska mätningar kluriga, ett bra sätt att börja är att köra med ljudkortet alena, loopback, då ska kurvorna bli fina och rena, impulsen se ut som en dröm och så vida, blir det fucked up i loopback mode så är man ute in deep shit, try it, eller det kanske du redan har gjort

Användare som besöker denna kategori: supra_jonny och 13 gäster