´Nahaz skrev:´´
Så hur jag än vänder och vrider på det så gör det extra paret pX mer skada än nytta just nu : (
Låter nästan som om du har två par pX för mycket och ett par pZ för lite...
Moderator: Redaktörer
´Nahaz skrev:´´
Så hur jag än vänder och vrider på det så gör det extra paret pX mer skada än nytta just nu : (
subjektivisten skrev:steveo1234 skrev:Omöjligt! Fram till för något år sen så var det en sanning på detta forumet att en PEQ var en värdelös lösning och att det var bättre att bara köpa fler subwoofers.
Liten överdrift kanske, men, det finns någon poäng gömd där någonstans.
BS faktiskt.
steveo1234 skrev:Jag minns säkert fel. Letar jag lite i forumen så finns det säkert massor av rekommendationer att köpa en PEQ istället för fler basar för att få jämnare bas i rummet. Jag vill t.o.m minnas flertalet gånger som medlemmar här blivit avrådda att skaffa basar och att köpa en PEQ istället.
steveo1234 skrev:subjektivisten skrev:steveo1234 skrev:Omöjligt! Fram till för något år sen så var det en sanning på detta forumet att en PEQ var en värdelös lösning och att det var bättre att bara köpa fler subwoofers.
Liten överdrift kanske, men, det finns någon poäng gömd där någonstans.
BS faktiskt.
Jag minns säkert fel. Letar jag lite i forumen så finns det säkert massor av rekommendationer att köpa en PEQ istället för fler basar för att få jämnare bas i rummet. Jag vill t.o.m minnas flertalet gånger som medlemmar här blivit avrådda att skaffa basar och att köpa en PEQ istället.
steveo1234 skrev:Jag minns säkert fel. Letar jag lite i forumen så finns det säkert massor av rekommendationer att köpa en PEQ istället för fler basar för att få jämnare bas i rummet. Jag vill t.o.m minnas flertalet gånger som medlemmar här blivit avrådda att skaffa basar och att köpa en PEQ istället.
Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:Jag minns säkert fel. Letar jag lite i forumen så finns det säkert massor av rekommendationer att köpa en PEQ istället för fler basar för att få jämnare bas i rummet. Jag vill t.o.m minnas flertalet gånger som medlemmar här blivit avrådda att skaffa basar och att köpa en PEQ istället.
Känns tveksamt... i alla fall om det skulle varit någon konsensus om det. Något enskild person har säkert förordat sådan lösning som billigare.
Tycker snarare konsensus varit "först så många basar du kan tänka dig, rumsakustikfixande sedan och sist PEQ om det andra inte hjälpt nog".
subjektivisten skrev:steveo1234 skrev:Jag minns säkert fel. Letar jag lite i forumen så finns det säkert massor av rekommendationer att köpa en PEQ istället för fler basar för att få jämnare bas i rummet. Jag vill t.o.m minnas flertalet gånger som medlemmar här blivit avrådda att skaffa basar och att köpa en PEQ istället.
Då kan du visa dom trådarna då. Visst rek. man ofta fler basar, för basen blir oftast jämnare då i hela rummet, vilket har bevisats om och om igen. Men ingen, vad jag sett, har "förbjudit" att man använder en PEQ.
Nahaz skrev:4 moduler med tänkt placering blev en försämring, med avsevärt större problem med basen än med 2 moduler.
peetwa skrev:Säg till om du behöver hjälp med provlyssning eller något nahaz. Jag vet hur surt det är när saker inte klaffar trots att man har förberett allt på bästa tänkbara sätt.
Nahaz skrev:Conrad sålde ut dom väldigt billigt (219:- st), så jag tog 4.
Ragnwald skrev:Får man 4st 60351 för 99:-, eller är det per styck ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster