Det i särklass mest intressanta var dock den nya svenska högtalaren från Audelity.
Den lät så jäkla bra att jag bara är tvungen att skriva ett par rader om den!
Den är inte speciellt stor, i toppen sitter en vanlig entums domediskant under den koniska spridningslinsen och på vardera av de sex sidorna sitter ett litet fyrtumselement. Således en helt rundstrålande högtalare.
Högtalaren har två Hypex class-D ombord på 100W vardera. Således helt aktiv. Den har dessutom en USB-ingång utöver en SPDIF och en analog ingång. Ingångarna och volymen sköts med liten fjärr.
Smart paket tycker jag.
Men det var inte det som var det bästa - det var ljudet. Otroligt stor kropp i ljudet med varm skön karaktär. Jag tyckte att de lät väldigt naturligt och sanslöst kraftfullt - speciellt i låga basregistret. Klart och naturligt mellanregister och en bra diskant. Kanske skulle jag velat ha lite till av den varan men som sagt, det lät väldigt, väldigt naturligt.
Riktigt skönt och kul att lyssna på och jag gillade dem verkligen. Skulle mycket väl kunna tänka mig ett par såna hemma faktiskt.
Jag vet att de har nämnts tidigare i tråden men jag hittar det inte just nu. Är det någon mer som lyssnat på dessa? Alltså den senaste produktionsmodellen?