Moderator: Redaktörer
gornir skrev:Hej,
För de som är intresserade så har jag en designtråd på http://www.diyaudio.com/forums/multi-wa ... eaker.html där det finns lite mätningar på DXT diskanten.
/Göran
Se till att du laddar om sidan med bilderna efter att du loggat in (jag missade det förstkodapa skrev:Nu gav jag upp. Jag är reggad sedan tidigare, fick nytt lösenord men kan fortfarande inte kolla på dina bilder...gornir skrev:Hej,
Det är runt 80 bilder, så jag rekommenderar dig att regga dig på sidan, ca 60s jobb
Kraniet skrev:knepig svacka du får där on-axis mellan 1000-5000Hz
kurvorna skiljer sig lite från seas och markk:
snipp
snapp
skrutten skrev:Kraniet skrev:knepig svacka du får där on-axis mellan 1000-5000Hz
snipp
snapp
Förhoppningsvis kan den vara baffelberoende och iså fall kanske det ändå går att trixa med baffel formen - precis tvärtemot vad jag nyss skrev
celef skrev:skrutten skrev:Kraniet skrev:knepig svacka du får där on-axis mellan 1000-5000Hz
snipp
snapp
Förhoppningsvis kan den vara baffelberoende och iså fall kanske det ändå går att trixa med baffel formen - precis tvärtemot vad jag nyss skrev
hur lyder domen nu med många månaders erfarenhet
paa skrev:skrutten skrev: -snip-
F5 F5 F5
Har det blivit något?

paa skrev:Jag tycker mig komma ihåg att det var någon på internet som bytte ut det som sitter bakom waveguiden mot motsvarande från en SEAS-diskant med magnetolja. Kommer inte ihåg vilken hemsida det var på eller vilken diskant, men kanske försöker hitta det så småningom.
Kanske magnetoljan kan mildra det påträngande lite grann?
paa skrev:Jag är lite skeptisk till SEAS diskanter med bakre kammare och ingen ferrofluid efter jämförelser jag gjorde för länge sedan mellan H534 och H535. H534 lät ju överlägset.
Undrar om det skulle gå att montera H534 eller LTS-diskanten på en DXT-frontplatta?