jag har en gammal vinylspelare som har hängt med i många år, dvs som rubriken lyder, en Rega Planar 3 med RB 300 arm och någon slags Linn pickup, tror det är K7 eller något i den siffestorleksordningen på sigffer beteckningen.
Eftersom jag inte är direkt vinylspelar lekman så tänkte jag höra vad folk på detta forum tycker o tänker om denna spelare, samt vad finns det för bra tweaks som kan tänkas ge spelaren bättre kvalitéter.
Alla tyckanden är välkomna, helst så objektiva gärna uppbackat med kanske tekniskt hållbar.
Men också subjektivt tyckande är också välkommet, bara man deklarerar det, o kanske talar om varför.
Hoppas jag inte låter petig med hur man ska svara, jag vill bara få en referens till folks svar så jag kan göra en bedömning utifrån svaren på hur jag ska tolka(vilket förståss blir mitt subjektiva tolkande) informationen!
mvh Michael
EDIT: Förlsag på ny pickup skulle vara välkommet (gärna med lite förklaring varför den skule vara bra och varför den skulle passa just min spelare)!
EDIT2: Kan ju också tillägga att jag brukar ta av kåpan som bara degraderar ljudet gravligt i lägre frekvens regionen.