vh Josef
Moderator: Redaktörer
Fjonkalicious skrev:peetwa skrev:Kanon. Hur låter dom?
+700
paa skrev:Nej, men jag kanske kan lägga upp en ritning om det finns intresse.
paa skrev:Fjonkalicious skrev:peetwa skrev:Kanon. Hur låter dom?
+700
I mitt vardagsrum som äter upp all bas som finns, så låter dom lite tunna, duh! Men då har jag ju inte placerat dom som dom ska stå, på golvet utan på fönsterbänken, och ändå låter dom ju mycket bättre där än när dom först stod ovanpå högtalarna som jag har en bit in i rummet.
Men med basmodulerna inkopplade så låter det ändå förvånansvärt bra.
Nu ska dom spelas in, och sen ska jag prova en placering vid golvet så får vi se.
paa skrev:I mitt vardagsrum som äter upp all bas som finns, så låter dom lite tunna, duh! Men då har jag ju inte placerat dom som dom ska stå, på golvet utan på fönsterbänken, och ändå låter dom ju mycket bättre där än när dom först stod ovanpå högtalarna som jag har en bit in i rummet.
paa skrev:Det är ganska ok för mig, tror jag. Vad säger andra som byggt med elementet, räcker det till i diskanten?
Pontus91 skrev:paa skrev:Det är ganska ok för mig, tror jag. Vad säger andra som byggt med elementet, räcker det till i diskanten?
Den faller ju ganska snabbt över 10 kHz, men oftast räcker det till ändå tycker jag. Cymbaler låter fint, oftast tycker jag bara att det är djupbasen som fattas
celef skrev:...en stöddiskant vore nog på sin plats, och kanske en subwoofer
KarlXII skrev:Vilka små sötnosar!
paa skrev:Tack för alla glada tillrop.
Ritningar kan nu laddas ner från förstainlägget i tråden.
paa skrev:...
Ska bli kul att se hur det funkar i Uppsala, där jag hoppas hitta en vägg utan för mycket grejor i vägen.
paa skrev:Har nu testat lite på golv vid vägg (även om det är för mycket grejor mellan dom, och för att dom kommer lite för långt isär, pga kamin och bokhylla) och klangen blir då lite mindre ljus, men det fattas ju någon oktav bas ändå, så någon fullregisterhögtalare blir det ju inte.
Men med basmoduler kan det ju förstås funka.
Dessutom börjar det märkas att ljudbilden målas upp ovanligt stort och homogent, och att det är förvånande lite problem med att de står så lågt i det avseendet.
Ska bli kul att se hur det funkar i Uppsala, där jag hoppas hitta en vägg utan för mycket grejor i vägen.
paa skrev:Nattlorden skrev:paa skrev:Tack för alla glada tillrop.
Ritningar kan nu laddas ner från förstainlägget i tråden.
Funkade inte för mig.... ta bort 'ä' kanske?
Bra ide! Prova nu!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster