Komorok skrev:Ska jag skicka ned mitt reservkort ändå Nattis?
Skall fundra på det... finns det någon risk att problemet ligger i filtret, inte i infrakortet är det kanske dumt att riskera ett infrakort till?
Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Ska jag skicka ned mitt reservkort ändå Nattis?
Komorok skrev:Kan du inte koppla en mesig reciever till basutgången så att du kan
reglera volymen en gång till efter filtret då?
Nattlorden skrev:Okej... då har jag testat lite till.
* Har bytt y-delare till en variant som inte kan ligga an mot varandra
-> ingen skillnad
* testade höger basförstärkare/stapel
-> ingen popp!
* växlade kanaler
-> nu poppar inte vänster, men höger gör -> inte slutsteget utan kanalen
* provade att skruva lite med den sidan som inte poppar
-> det blir ljudskillnader när jag skruvar på ena sidans pottar... dock verkar det var omvänt mot gainpottarna - stämmer detta? (nedersta pottarna på infrakortet och översta gainpotten = samma kanal)
Timpolanen skrev:Hoppas du inte misstog mina inlägg om kablar, jag var 1999% ironisk
Nattlorden skrev:Timpolanen skrev:Hoppas du inte misstog mina inlägg om kablar, jag var 1999% ironisk
Nejdå, jag trodde mitt svar var tillräckligt överdrivet för att visa att jag var med på noterna.
Trevlig liten bassamling.
Timpolanen skrev:Ja nu råder det totalt köp stop... Då jag blev av med jobbet i fredags, arrgh! Imorron äre jobb sök som gäller
De fina ljudsceneriet mina piP framför tröstar mig
Timpolanen skrev:Jo hoppas det!
DVD:
EP2500,
Visst vare 120ohm? Hittade ett 100ohm hemma (10W) kan det vara nått..? Vilken ledare ska den sitta på..?
ekolnskungen skrev:Bra bra!
Hur kommer det att se ut i framtiden? Kommer du ha kvar tv och tvbänk?
Btw, varför står det spolarvätska på tvbänken?
Timpolanen skrev:ekolnskungen skrev:Bra bra!
Hur kommer det att se ut i framtiden? Kommer du ha kvar tv och tvbänk?
Btw, varför står det spolarvätska på tvbänken?
Jo spolarvätska är till att mata luffaren med! Ganska snygg att se på också(Whiskey flaska alltså) Själv har jag en Glenlivet 12, Laphroaig
Timpolanen skrev:Har nu fått till minna Vifa TG9 lådor riktigt bra...!Testat med lite olika lådor, dämp, en mängd olika placeringa, med utan filter osv... Dessa element är bra, sjukt bra
Kasta upp en bild ikväll!
DVD-ai skrev:Skrivet: ons nov 10, 2010 12:30 am Ämne:
jaså, nu e man en luffare också... vänta du bara!
Ser verkligen fram mot att lyssna hos dig nu när det börjar "lika något"... ny drivning till iPs(piPs)+ försteg bara så är det nästan så att man skulle vilja kalla det hela för klart
kniffarn_ skrev:Timpolanen skrev:Har nu fått till minna Vifa TG9 lådor riktigt bra...!Testat med lite olika lådor, dämp, en mängd olika placeringa, med utan filter osv... Dessa element är bra, sjukt bra
Hur har du setupen du med muppsen?
Är nämligen i byggväg på ett par sånna

peetwa skrev:
Det är snitsigt utnyttjat utrymme.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster