Glädjen av ett par pi60!

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
guwt

Glädjen av ett par pi60!

Inläggav guwt » 2010-11-10 22:57

Jag vet att jag har mycket akustikfix som jag skulle behöva ta tag i...
Jag vet att jag borde sova mer på nätterna...
Jag vet att det inte är vettigt att skapa en ny tråd utan direkt substans...

...men i söndags kväll fick jag hem ett par pi60 till min lägenhet och sedan dess har jag blivit sittandes med ett leende på läpparna och lyssnat på musik till dess att kvällen övergått i natt, varje kväll!

Fy tusan vad kul det har blivit att lyssna på musik igen, massor av gamla plattor har fått nytt liv! För stunden är mitt största problem att jag bor i en lägenhet, jag är ju såååå sugen att vrida upp volymen istället för ner hela tiden.

Slut på meddelandet!

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2010-11-10 23:03

Grattis, den där känslan är verkligen riktigt fin. Du får ta semester och drapå ordentligt på dagtid. :)
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2010-11-11 13:22

Stort grattis! :)

Användarvisningsbild
Kristian
Ljudas

Inläggav Kristian » 2010-11-11 14:19

Den kärleken den kärleken!! :)
Livsnjutare

Användarvisningsbild
monsj

Inläggav monsj » 2010-11-11 14:54

Ragnwald skrev:Grattis, den där känslan är verkligen riktigt fin. Du får ta semester och drapå ordentligt på dagtid. :)

+1
Ropa inte nej innan du trillat ner i bäcken.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-11-11 15:07

Ja, det är en underbar kännsla! hade den själv förr, nu har det snarare övergott till det gamla vanliga "det borde låta bättre" tänket som kommer vare sig man vill elelr inte verkar det som... Men jag har kommit på att det bästa man kan göra då är att lyssna till någon annan anläggning och konstatera hur jäkla dåligt det låter där... så är man helt nöjd sedan när man kommer hem igen :lol:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

MorganM

Inläggav MorganM » 2010-11-11 23:16

DVD-ai skrev:Ja, det är en underbar kännsla! hade den själv förr, nu har det snarare övergott till det gamla vanliga "det borde låta bättre" tänket som kommer vare sig man vill elelr inte verkar det som... Men jag har kommit på att det bästa man kan göra då är att lyssna till någon annan anläggning och konstatera hur jäkla dåligt det låter där... så är man helt nöjd sedan när man kommer hem igen :lol:

Det där känner jag precis igen :?

Dock sitter min begränsning i rummet.
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2010-11-11 23:26

DVD-ai skrev:Ja, det är en underbar kännsla! hade den själv förr, nu har det snarare övergott till det gamla vanliga "det borde låta bättre" tänket som kommer vare sig man vill elelr inte verkar det som... Men jag har kommit på att det bästa man kan göra då är att lyssna till någon annan anläggning och konstatera hur jäkla dåligt det låter där... så är man helt nöjd sedan när man kommer hem igen :lol:

Eller hålla sig upptagen med något annat projekt som tar lite tid så det går en månad utan att lyssna, så blir man lika glad-chockerad igen. :)
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2010-11-11 23:31

Nattlorden skrev:

Eller hålla sig upptagen med något annat projekt som tar lite tid så det går en månad utan att lyssna, så blir man lika glad-chockerad igen. :)

Vad heter hon? :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2010-11-12 10:22

sprudel skrev:Vad heter hon? :)

Hon bidde "frugan" på kuppen. Fast det kan vara en jobbig period på jobb, eller ombygge hemma eller vilket annat projekt som där man är för upptagen eller för trött för att orka med någon musik sen.

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2010-11-12 12:00

Jisses, det är ju då man behöver musiken som mest, ju.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2010-11-12 12:16

Ragnwald skrev:Jisses, det är ju då man behöver musiken som mest, ju.

Om du har tid över, ork nog att göra annat än sova så jobbar du inte hårt nog på projektet. :wink:

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2010-11-12 14:06

Hårda projekt tar hårt, så är det. :wink:

Användarvisningsbild
SoleldTHX

Inläggav SoleldTHX » 2010-11-20 09:00

Och jag är glad att du kommer på besök :D

( Har en fin bas puckel
som förpestar min basåtergivning

:cry:
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att att lära oss någonting nytt.

Återgå till Wänner af Ino