Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Kan absolut tänka mig att leta upp flera plattor med gruppen.
2-ch skrev:PekkaJohansson skrev:Kan absolut tänka mig att leta upp flera plattor med gruppen.
Kul, då har du dom två efterföljadne skivorna (deras bästa?) kvar.
Infected 1986 och Mind Bomb från 1989.
PekkaJohansson skrev:Tillbaka i vardagslunken tog jag en lunchpromenad
2-ch skrev:PekkaJohansson skrev:Tillbaka i vardagslunken tog jag en lunchpromenad
Hur hinner du med att lyssna på alla skivor du köper?
Max_Headroom skrev:Pekka: En hel del av den där San Fransisco-packen hade du väl sedan förut? Du fick ju i alla fall med dig ett en del bra plattor.
PekkaJohansson skrev:Max_Headroom skrev:Pekka: En hel del av den där San Fransisco-packen hade du väl sedan förut? Du fick ju i alla fall med dig ett en del bra plattor.
Nja, det mesta är faktiskt nytt för min del även om en del av musiken förstås är bekant. Tre-fyra plattor har jag sedan tidigare men köpte igen på grund av tidigare icke-komplett medföljande material, tidigare utgåva och/eller misstanke om annorlunda mastering på Europa- kontra USA-utgåvan. Några plattor har jag inte hört alls, till exempel John Phillips soloalbum som jag hittade på första cd-utgåvan som faktiskt är engelsk. För övrigt handlar det som vanligt för min del om att hitta de mest välljudande - oprocessade - utgåvorna av både hela album och enskilda låtar. Till saken hör också att det även i USA vräks ut massor av fina tidiga cd-skivor till fyndpris, och då kan jag ju inte låta bli att handla.
Med vänlig hälsning
Pekka
MorganM skrev:Vad kostar skivorna i USA?,ungefär.
PekkaJohansson skrev:[Rapport om en rejäl trave skivor inköpta]
PekkaJohansson skrev:[Rapport om promenad med ännu en rejäl trave skivor inköpta]
PekkaJohansson skrev:[Rapport om SF-besök med hel kappsäck inköpta skivor]
PekkaJohansson skrev:[Rapport om ännu en promenad med skivor inköpta]
perstromgren skrev:Nu börjar vi bli allvarligt oroade att sängen och musikanäggningen inte längre ska få plats i det Johanssonska hemmet! Eller finns det motsvarande promenader och resor med handel i motsatt riktning?
PekkaJohansson skrev:2-ch skrev:PekkaJohansson skrev:Kan absolut tänka mig att leta upp flera plattor med gruppen.
Kul, då har du dom två efterföljadne skivorna (deras bästa?) kvar.
Infected 1986 och Mind Bomb från 1989.
Det var precis den sortens tips jag hade hoppats på! Tack!
Mvh Pekka
Bill50x skrev:Nu vill vi se bilder av skivsamlingen! Jag börjar med en bild på min:
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster