Moderator: Redaktörer
Timpolanen skrev:Har du testat emot att dela med externtfilter..? Kanske inte är så pjockigt att dela i Reciver ändå...
Timpolanen skrev:Äre inte bara å ställa delningen på 200Hz sedan dela med Mini-DSP@80Hz?
Ragnwald skrev:Timpolanen skrev:Äre inte bara å ställa delningen på 200Hz sedan dela med Mini-DSP@80Hz?
Men hur lyckat är det egentligen med två LP-filter i serie ?
Blir ju iofs lika tokigt för de som köper subbasar med inbyggt förstärkare/filter.
DVD-ai skrev:(Och nu dessutom ett nytt fint försteg/D-A/slutsteg som jag vill pilla på)
Ragnwald skrev:Blir ju iofs lika tokigt för de som köper subbasar med inbyggt förstärkare/filter.
DVD-ai skrev:Njoo, en del går att stägna av filtret på, vet dock bara en hand full tyvärr...![]()
Men det spelar väll ingen roll som jag fattat det om delnignarna ligger väl förskjutna mot varandra (även om det såklart kan "milldra" problemet)... det e just "filter på filter" som blir galet, har något med GD att göra om jag inte minns fel...
någon som kan förtydliga ?!
DVD-ai skrev:Men....., jag SMS'ar dig kl 21:00 på kvällen, då har du haft minst 4h på dig att koppla och lyssna hemma, då förväntar jag mig ett utlåtande med i alla fall 2-3 rader och inte svaret "friskt kopplat hälften brunnet"... vad e det för svar va...?!![]()
Eller har du på riktigt eldat upp något?!![]()
![]()
Nu vill jag att du ringer mig och medelar hur det blev med din nya fina Denon reciver, jag är i alla fall övertygad om att det blev jätte bra, mycket bättre än den gamla trötta "AIWA'n" som säkerligen sett sina bästa dagar....
Sedan tänkte jag ta och bjuda in mig själv även nästa helg, du har ju trots allt spolarvättska kvar(Och nu dessutom ett nytt fint försteg/D-A/slutsteg som jag vill pilla på
)
boom skrev:DVD-ai skrev:Njoo, en del går att stägna av filtret på, vet dock bara en hand full tyvärr...![]()
Men det spelar väll ingen roll som jag fattat det om delnignarna ligger väl förskjutna mot varandra (även om det såklart kan "milldra" problemet)... det e just "filter på filter" som blir galet, har något med GD att göra om jag inte minns fel...
någon som kan förtydliga ?!
Vilka märken då
DVD-ai skrev:SVS, XTZ och Audiopro m.m. finns några till, alla modeller har inte detta, men dessa märken har några/någon modell var som har den funktionen
DVD-ai skrev:... sedan så va det ju tal om att montera pre-in på reciver för att just ha möjlighe att kommpla ett aktivt separat filter för main kanalerna
ger ju möjlighet att "ta ut" subkanaler därifrån i stereo och utan flera filter i signalvägen dessutom.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 16 gäster