Moderator: Redaktörer
Timpolanen skrev:De jag menar, så beställer man dem ifrån tyskland å upptäcker att en ica kasse var bättre dämp![]()
Vill ju inte köpa grisen i säcken
boom skrev:Timpolanen skrev:De jag menar, så beställer man dem ifrån tyskland å upptäcker att en ica kasse var bättre dämp![]()
Jag har köpt däri från och dom fungerar bra
och tror du inte mig så hör efter vad Rangwald har och säja
felet är att du tror blint utan ha testat sen vilka mät värden har dom på hifikit vilka frekvenser dämpar dom
dom får du nog leta efter
DVD-ai skrev:biltemas variant är lika effektiv som ett tomt påslakan.... så den kan man skippa på en gång..![]()
i alla fall den variant jag har varit i kontakt med.
DVD-ai skrev:boom skrev:Timpolanen skrev:De jag menar, så beställer man dem ifrån tyskland å upptäcker att en ica kasse var bättre dämp![]()
Jag har köpt däri från och dom fungerar bra
och tror du inte mig så hör efter vad Rangwald har och säja
felet är att du tror blint utan ha testat sen vilka mät värden har dom på hifikit vilka frekvenser dämpar dom
dom får du nog leta efter
Hur noga är det menar du?!
Om det ena fungerar bra och det andra fungerar bra och man inte hör skillnad så är det ju ointressant om någon skillnad finns tekniskt egentligen...
Så vad som är "bättre" är ju en annan femma... men hur bra "behöver det vara" för att man ska bli nöjd och det ska bli så bra så att man inte hör skillnaden?!
Jag tycker att HiFikit skivan är bra, och enbart baserat på att jag testat den en hel del mot ACO'n som jag också tycker är bra, ACO'n borde rent tekniskt vara bättre (högre dencitet, men i övrigt 100% identisk struktur och tjocklek m.m.) och gå säker att mäta fram skillnad också... Men HiFikit skivan är "billigare" och jag upplever den som likvärdigt när jag testat i mitt rum. Så jag gå på den billigaremen det betyder som sagt inte att dom är likvärdiga i alla situationer och rum... bara hos mig.
Men sedan e det ju upp till var och en att gå på vad dom gänner att dom vill gå på, skivorna från tyskland är säker bra, kanske bättre kanske sämre än HiFikit varianten, men jag orkar inte beställa skivor från tyskaland. man måste inte jaga "det bästa" i alla situationer hela tiden (och hur vet vi att dom är bättre än HiFikit skivorna i mitt rum ?!), det är inte värt hur mycket som helst.
I mitt fall så är jag beredd att betala några kronor extra för att det är så otroligt smidigt att köpa skivorna på HiFikit och när dom gör jobber bra så duger det.
...
sen skulle jag tro att det är visatons skivor dom kränger
...
DVD-ai skrev:Du behöver inte tro boom,![]()
Det är liksom inte menignen... utan jag medelar vad jag kommit fram tillgenom att lyssna och inte genom att mäta och sedan får alla, vem som helst bilda sig en egen uppfattning. Ingen ska gå på vad jag säger blint ändå utan lyssna och testa själv är alltid att rekommendera, men jag står för att jag vid dom tillfällen jag testat inte hört någon skillnad som är av betydelse. Men det betyder som sagt inte att ingen skillnad finns och det betyder inte heller att jag inte skulle kunna höra skillnad under andra omständigheter. Utan bara att jag inte hör skillnad i mitt rum och då skiter jag i att lägga pengar på något som bara kostar extra men inte ger något...
Timpolanen skrev:Han sågar ju inga...? Vart skrev han det...???
Det han säger att han tycker så och att HiFiKit's Dämp är liknande som ACO-INO i hans rum. Och jag litar mycket heller på DVD-ai som är en mycket god vän med väldigt mycket kunskap.
Och om han säger att dem är bra, så är dem nog det. Inte som du som bara ger en länk till en skumm tysk sida, som verkar vara för att dämpa i motor rum. Du ger igen konkret fakta (som vanligt) heller utan, fråga vem som helst här om vilken skiva de skulle välja. "Din" eller "DVD-ai's" med era skrivna erfarenheter...
Vill inte dämpa stämmningen i denna fina tråd men var tvungenatt skriva lite[/u]
boom skrev:DVD-ai skrev:Du behöver inte tro boom,![]()
Det är liksom inte menignen... utan jag medelar vad jag kommit fram tillgenom att lyssna och inte genom att mäta och sedan får alla, vem som helst bilda sig en egen uppfattning. Ingen ska gå på vad jag säger blint ändå utan lyssna och testa själv är alltid att rekommendera, men jag står för att jag vid dom tillfällen jag testat inte hört någon skillnad som är av betydelse. Men det betyder som sagt inte att ingen skillnad finns och det betyder inte heller att jag inte skulle kunna höra skillnad under andra omständigheter. Utan bara att jag inte hör skillnad i mitt rum och då skiter jag i att lägga pengar på något som bara kostar extra men inte ger något...
Men om du bara har lyssnat till en sorts skivor hur i helvet kan du då såga alla andra .
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 7 gäster