Moderator: Redaktörer
Pelle1987 skrev:Jag har kastat en blick på den kondingen men hur står den sig mot två RIFA PEH169 för 130kr?
Pelle1987 skrev:livslängden är inte så viktig eftersom de var så billiga men påverkar inte kvaliten på dessa kondingar ganska mycket?
Pelle1987 skrev:ja det har du rätt i, man har ju råd å byta ut dom. jobbigt om man skulle lägga ned det femdubbla på rifa för att seda få reda på att det inte gjorde stor skillnad. hur stor bank tror du/ni är lämpligt för en bpa200 med 400-600Va trafo?
mike34 skrev:Pelle1987 skrev:ja det har du rätt i, man har ju råd å byta ut dom. jobbigt om man skulle lägga ned det femdubbla på rifa för att seda få reda på att det inte gjorde stor skillnad. hur stor bank tror du/ni är lämpligt för en bpa200 med 400-600Va trafo?
Har för mig att specen säger 40000uF per spänning. 10000 per krets och spänning.
Men det är nog max, har sett betydligt sparsammare lösningar.
Pelle1987 skrev:mike34 skrev:Pelle1987 skrev:ja det har du rätt i, man har ju råd å byta ut dom. jobbigt om man skulle lägga ned det femdubbla på rifa för att seda få reda på att det inte gjorde stor skillnad. hur stor bank tror du/ni är lämpligt för en bpa200 med 400-600Va trafo?
Har för mig att specen säger 40000uF per spänning. 10000 per krets och spänning.
Men det är nog max, har sett betydligt sparsammare lösningar.
är inte det lite mycket? har fått uppfattningen att ca 20000µF är lagom, man skall tydligen inte ha för högt heller.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster