Moderator: Redaktörer
d_anders skrev:Var köper man förresten Seas CA18RLY?
d_anders skrev:Vet du ungefärligt pris också?
mike34 skrev:Ingen ide att försöka få in konceptet "en aktiv lösning med faslinjärt filter" ?
Kraniet skrev:mike34 skrev:Ingen ide att försöka få in konceptet "en aktiv lösning med faslinjärt filter" ?
tror nog man ska försöka hålla det så enkelt det går. aktivt får ju koncekvenser som fler slutsteg också. dessutom finns det nog tillräckligt med kunskap att hämta från en vanlig filtervariant.
paa skrev:Är det nån annan än IÖ som klarar att konstruera ett högre ordningens faslinjärt filter? I så fall ska nog jag bygga högtalaren också!
mike34 skrev:Kraniet skrev:mike34 skrev:Ingen ide att försöka få in konceptet "en aktiv lösning med faslinjärt filter" ?
tror nog man ska försöka hålla det så enkelt det går. aktivt får ju koncekvenser som fler slutsteg också. dessutom finns det nog tillräckligt med kunskap att hämta från en vanlig filtervariant.
Ja det är nog helt sannt. Men iden flög upp då nån sa bokhylle högtalare.
Skulle vilja ha en liten aktiv rackare som med fördel också kan vara till datorn för den kräsne.
Det kan bli ett advancedsteg vidare på vad det nu blir....
mike34 skrev:paa skrev:Är det nån annan än IÖ som klarar att konstruera ett högre ordningens faslinjärt filter? I så fall ska nog jag bygga högtalaren också!
Jasså, det krävs superkrafter för att fixa det ??![]()
Då lägger jag ner... Jag menade aktiv delning nu, inte passiv, går det ??
Kraniet skrev:mike34 skrev:paa skrev:Är det nån annan än IÖ som klarar att konstruera ett högre ordningens faslinjärt filter? I så fall ska nog jag bygga högtalaren också!
Jasså, det krävs superkrafter för att fixa det ??![]()
Då lägger jag ner... Jag menade aktiv delning nu, inte passiv, går det ??
aktivt är väl ingen större svårighet att fixa faslinjärt. dock har jag fått intryck av att det är svårare att reglera spridning aktivt.
passivt och med hög ordning är det väl dock lite knivigt med jag e ingen expert på filtergrejjor..
edit: sen är det väl meningen att vi ska lära oss saker så inga superkrafter antas väl nånstans. det måste ju hållas på en rimlig nivå även rent förståbarhetsmässigt annars är det ju ingen vits.
själv vill jag bygga för att få mer insikt i hur det fungerar. det finns ju otrolig kunskap på forumet som är dum att inte utnyttja. och vad är bättre än att spänna forummusklerna mha ett forumbygge?
Kraniet skrev:Hiquphon har jag länge varit intresserad av. Deras OWII 3/4 tums silkesdome utan ferrofluid speciellt då. Kommer i matchade par och kostar runt 5-600 kr paret vilket ju låter för bra för att vara sant.
paa skrev:Kraniet skrev:Hiquphon har jag länge varit intresserad av. Deras OWII 3/4 tums silkesdome utan ferrofluid speciellt då. Kommer i matchade par och kostar runt 5-600 kr paret vilket ju låter för bra för att vara sant.
Var har du hittat dom priserna?
Hos den Schweiziska agenten kostar dom ju mellan 200 och 250 euro per par. Det var dom priser jag hittade, lite snabbt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 227 gäster