Moderator: Redaktörer
Glebster skrev:Tolkar jag dig rätt vill du koppla miniDSPn mellan din cr80 och basar. Frågan har tidigare väckts av Nahaz men jag har inte sett något entydigt svar så du gör nog bäst i att fråga IÖ direkt.
Nahaz skrev:som sagt SoleldTHX så kommer jag göra samma sak.
Återkommer med hur det går, revA kommer jag prova med.
Glebster skrev:bomellberg skrev:Ni fattar inte hur sugen jag är på att testa denna. Har inte haft möjlighet sedan du var här Glebster, men ikväll då djäklar.
Lägesrapport, bitte!
Nahaz skrev:Hur ser man skillnad på revA och revB?
bomellberg skrev:Glebster skrev:bomellberg skrev:Ni fattar inte hur sugen jag är på att testa denna. Har inte haft möjlighet sedan du var här Glebster, men ikväll då djäklar.
Lägesrapport, bitte!
Äh, fan. Hann inte, och kommer inte kunna i morgon heller. Tålamod är en dygd.
kniffarn_ skrev:fungerar iaf grymt bra här hemma!
Fått reda på 40-50 hz peakarna jag hade problem med tidigare.
Nu måste bara försteg/SD-kuddar införskaffas
Kraniet skrev:nån som funderat mer på strömförsörjning. jag har tex en mobilladdare skulle den fungera som drivning? vad jag förstår klarar minidsp 5-14V men hur mycket ström behöver den?
laddaren jag har är en sån switchad historia med 5V 420mA
annars hittade jag en usb-laddare på clasohlsson. http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =156696839
edit: har förresten provat koppla in min minidsp nu. funkar klockrent. Jag har en rev A och tycker mig kunna spela lika högt som med mina embla-filter inkopplade. denon reciever som driver det hela.
roligt att ha så mycket PEQ att leka med. genast blev basen lite stramare och går djupare.. :)
inget brus eller annat som stör har jag heller. klockrent köp :)
edit2: 2.1 filtret är ju dessutom väldigt smart. det är ju 2x2 så man kan ha två bandpassfilter per kanal om man vill. .1 delning med summering av signalerna eller som stereo. väldigt flexibelt mao.
Ton skrev:Glebster skrev: En fördel med att använda "den gröna kontakten" för strömmatning är att du slipper spikar när du kopplar in och ur mini-USBn vid programmering.
Eller så stänger man helt enkelt av förstärkaren vid i & ur-koppling
Kraniet skrev:men man kan alltså ha extern ström inkopplad och koppla via usb till datorn?
bomellberg skrev:Det har behandlats på diyAudio, eller deras eget forum. Det ska gå enligt tillverkaren.
Kraniet skrev:men man kan alltså ha extern ström inkopplad och koppla via usb till datorn? får den inte ström från två ställen då?
Kraniet skrev:har ni hört nåt om vad som är lämplig innivå? om jag kollar min RMS-mätare, på dspn, nu när jag spelar så ligger innivån runt -70 (-20 på denon). med volymen på 0 på min stärkare kommer jag upp i -30 typ. det kanske är ganska lämpligt då det är precis under röda området?
då spelar jag metallica vilket väl nästan är som vitt brus
Glebster skrev:
Fysiskt ser du ingen skillnad utan du hittar infon;
1. På din elektronikpåse som den levererades i på vilken det står revision och ett löpnummer på en påklistrad lapp.
2. I samband med synkronisering.
Kraniet skrev:vilken rms-nivå har ni som har en revb? kan ju vara intressant att jämföra, speciellt om ni använder en denon för drift.
Kraniet skrev:den finns ju på första sidan då du startar programmet. input gain heter det, alltså det första i "blockdiagrammet".
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 243 gäster