Kraniet skrev:NoMoreMrRegistryMan skrev:Svante skrev:Stryp katten så känns det bättre
Det där var extremt korkat.
precis! det e ju flickvännes katt så det är väl mera "va fan kattj.. äh det e luuugnt"

Nä, men om nån faktiskt ströp en katt och det sen "faktiskt kändes bättre" så är man allvarligt störd. Och bör tas om hand av mentalvården.
Att roas av onödigt våld mot levande varelser är omoget, ouppfostrat och oacceptabelt hänsynslöst.
Om man har en högtalare i en miljö där man vet att en katt går lös bör man förse elementen med skydd: kanske ett galler.
Gör man inte det så är det bara att gilla läget.
Små barn pillar sönder saker dom också. Jag antar att varken Svante eller profbd förespråkar liknande extremvåld som vedergällning i de fallen? Nä, tänkte väl det. Katter är också i beroendeställning i förhållande till människor i sin hemmiljö. Övervåld mot katter, hundar, kaniner, marsvin eller vad det nu kan gälla innebär moraliskt samma sorts oförlåtliga svek som våld mot barn. Att skämta om det är smaklöst, ev vidrigt motbjudande.
Dessutom: Att katten är flickvännens har inte med det att göra: Man väljer hela paketet, inkl katt och ev rosa flickrumsmöbler, när man väljer flickvän.... Man gillar läget, eller söker upp ett annat läge.
F ö kan jag meddela att lagning av gummiupphängningen i t ex piP efter kattreva gick utmärkt. V-format verkar det ofta bli. Jag minns inte vad limmet hette, men man smetade på innerkanterna i såret, pillade på minsta möjliga stödbit av ett lager från en pappersnäsduk från insidan som stöd, pillade bort den fööööörsiktigt efter torkning (med en plastpincett! Inte metall! Dom är ibland magnetiska...) och sen låter båda högtalarna identiskt.
Högtalarfe är egendomligt robusta.