Fick denna sidan rekommenderad just för eran kunskap och just DIY kunnande!
Jag är inne på att uppgradera mig lite.
Funderar på att bygga mig några fina stativare och sen bygga 2st baslådor med en Fynda RSW-1260 i varje.
Drivningen till stativarna görs utav min HK 3490 och till att driva subbarna hade jag tänkt mig ett T.AMP 2400 eventuellt ett mindre.
Kruxet med mig är att jag är basnarkoman i mängder MEN vill att det ska låta bra! Hade jag bara haft råd så hade jag skaffat mig ett par i56 och ett Emotiva XPA steg och sen hade problemet varit löst
Ett annat problem jag har är att rummet jag har är riktigt trångt, ca 9m2. Sen kan jag inte möblera någonting i rummet heller, så små högtalare är ju att föredra. Men det bryr jag mig inte så mycket om.
Just nu har jag ett par Dynavoice Dynamite 10 och ett par Sonab (eftersom jag kan köra 2st högtalare per kanal och jag tyckte Sonab gav ett lyft
Därför funderade jag på om jag skulle bygga mig ett par välljudande stativare och sen ha subbarna till att behaga mitt basbehov. Men jag är lite skeptiskt till detta att stativarna ska räcka just för att kunna återge min musik så som jag vill. Systemet användes till största delen för musik och min musiksmak är mycket hardstyle och goa(infected mushroom). Men eftersom jag även tittar på film med detta system så har jag behov av att subben kan gräva djup men samtidigt pumpa på rejält till musik.
Just det här att välja element och komponenter till filter har jag ingen som helst aning om. Får jag bara ett kopplingsschema och vilka komponenter jag behöver så kan jag lösa det. Bygga kan jag eftersom jag håller på med bilstereo mycket och där är jag mer insatt på grejerna. Men DIY hemmahifi är helt nytt för mig och jag är mycket sugen på att testa eftersom många verkar nöjda med sina resultat. Sen att det blir billigare och själva byggandet är roligt gör ju inte saken sämre
Budgeten har jag inte riktigt bestämt, men 10-15K max sammanlagt för rubbet.
Så hur tror ni att jag ska behaga mitt behov på bästa sätt?
Tacksam för alla svar!
mvh Victor