eriken skrev:Subjektivisten: Jag antar att vi har olika preferenser om vad som är högt eller inte vid normal lyssning. Om vi bortser från siffrorna som vi fick fram så skulle jag istället beskriva det som väldigt mycket högre än vad jag normalt lyssnar på (vilket är ganska mycket högre än en normal konversation på rösterna i musiken). Det fanns inte en chans att kunna föra en konversation och höra vad den andre sa utan att behöva höja rösten rejält fast vi satt brevid varandra. Högre än så tycker jag inte känns naturligt eller njutbart att lyssna på, det kan vara häftigt och roligt att dra på extra någon låt ibland som är live för att få fram jag är där känslan, eller om jag kanske spelar elektronisk musik med tung bas för att det är häftigt och kul att känna trycket.
Därav också anledningen att pa9:orna räcker till som du säger vilket ju känns kul (för plånboken).
Edit: Jag antar att jag spelar lägre än genomsnittet på faktiskt.
Intressant detta som du skriver.
Synd jag inte märkte att ni testade slutstegen mot varandra- då hade jag och bror min gärna kommit och hälsat på med våra denonreceivrar för jämförelse igen.
Att det nästan är obefintlig skillnad mellan pa 9 och Hegel-steget är kanske inte så förvånande- pa 9 är dokumenterat ofärgande och det är väl troligen så att Hegelsteget också är det- eftersom de lät så lika.
Ur ditt hörselminne: Hur står sig min lilla Denon-receiver avr 1507 mot Hegel-steget, tro? Hur skulle du subjektivt bedöma detta ?
Är det någon skillnad vid normala volymer ?
Det skiljer ju nästan 20 gånger i pris .
Jag har fortfarande inte hittat en enda förstärkare oavsett pris, som spelar klart bättre vid normala volym-nivåer än den jag har, eller föralldel Holografic pre 25+sentec pa9.
Och visst är det kul att plånboken får vila pga att ljudskillnaden var så liten.
Förresten- har du köpt någon nätverkspelare ännu ?
V.h. Richard.